کارگاه کمیته اضطراری التور و آنفلوانزا در شهرکرد

کارگاه آموزشی کمیته اضطراری التور و آنفلوانزا در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، ارگاه آموزشی یک روزه کمیته اضطراری التور و آنفلوانزا با حضور ۵۰ نفر از مسئولین شبکه‌های بهداشت و درمان، رؤسای بیمارستان‌ها، و نمایندگان ادارات مرتبط از جمله آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، در مرکز بهداشت شهرکرد برگزار شد.

محسن آذری‌پور مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در این کارگاه، از شیوع مجدد «آنفلوانزای پرندگان» در ۹ استان کشور خبر داد و گفت: هدف این کارگاه، آمادگی انجام اقدامات احتیاطی و آماده باش نیرو‌های بهداشتی و کارگران مرغداری‌ها برای پیشگیری از انتشار این بیماری است.

وی با اشاره به بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) از کشور عراق به استان، افزود: با توجه به مشاهده علائم بیماری گوارشی روده‌ای از جمله اسهال حاد در برخی از زائران، درخصوص اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

آذری‌پور همچنین با بیان شیوع بیماری «وبا» یا «التور» در نقاطی از کشور اضافه کرد: بیماری وبا، نوعی بیماری اپیدمیک است که توسط باکتری ویبریوکولرا (vibrio cholera) ایجاد می‌شود و با علائمی همچون اسهال شدید و گرفتگی عضلات پا بروز می‌کند.

وی ادامه داد: در بدترین حالت، بیمار مبتلا به این بیماری، با از دست دادن آب و مایعات حیاتی بدن، از کار افتادن کلیه و شوک شدید از بین می‌رود.

آذری‌پور درخصوص چگونگی انتقال وبا هم گفت: شخص با مصرف آب یا غذای آلوده با باکتری، به این بیماری مبتلا می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

902/900

کد خبر: 874250

وب گردی

وب گردی