تودیع و معارفه معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه امیرکبیر

مراسم تودیع و معارفه معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آقایان دکتر «مسعود برومند» و دکتر «حسین حسینی تودشکی» در روز دوشنبه، 29 آبان در تالار زنده یاد «پروفسور سلیمی» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه اجرای برنامه های پژوهشی خیلی سخت هستند ولی شدنی است، اظهار کرد: ما با دنیا خیلی فاصله داریم ولی تلاش داریم به دانشگاه و آموزش عالی خدمت کنیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر احمد معتمدی در مراسم تودیع معارفه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: افتخار می کنیم چهار نفر از معاونان و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در وزارت علوم هستند و این موضوع پتانسیل دانشگاه را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه از معاون پژوهشی جدید دانشگاه که قبل مسئولیت کردند تشکر می کنیم، افزود: پژوهش یک کار روزمره نیست و نیاز به ابتکار، خلق ایده و ... دارد؛ اینها ماهیت پژوهش هستند.
وی با بیان اینکه در بخش پژوهش برنامه ها تعیین شده است ولی باید هر چند وقت یکبار بازنگری شود، خاطر نشان کرد: بخشی که شاید بیشتر از همه باید اثر گذار در جامعه باشد و تحولات و تغییرات ایجاد کند پژوهش و فناوری است؛ دانشگاههای معتبر دنیا هم محور کار خود را در همه بخش ها تحقیق و فناوری قرار داده اند.
وی گفت: البته که ما خیلی فاصله با دانشگاههای دنیا داریم زیرا سیستم های آنها با ما خیلی فرق می کند.
به گفته رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، درست است که کار سختی در پیش داریم، ولی شدنی است؛ توانی که در کار دانشگاه می بینیم شدنی است و ما میتوانیم تجربه خود را در همه بخش ها منتقل کنیم.
معتمدی تاکید داشت: در صدد هستیم بتوانیم تلاش خود را برای خدمت به دانشگاه و آموزش عالی به کار بگیریم.

ضرورت رفع مشکلات کشور توسط دانشگاه/ ایجاد اشتغال تا آلودگی های زیست محیطی

معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در حال حاضر، مشکلات زیادی از جمله اشتغال ، آلودگی های زیست محیطی در کشور وجود دارد که اینها به واسطه دانشگاهها بر طرف خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکترمسعود برومند، معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جلسه تودیع که در دانشگاه برگزار شد خاطر نشان کرد: بنده در این 3 سال هیچ کاری نکردم و اگرهم اتفاقی افتاده نتیجه انسجام در دانشگاه بوده است.
وی با بیان اینکه باید این انسجام بین وزارت علوم و معاونت علمی وجود داشته باشد، اظهار کرد: هر اتفاق مهمی نتیجه کار تیمی اعضای دانشگاه است که امیدواریم اتفاقات خوبی در دانشگاه رقم بخورد.
برومند با تاکید بر اینکه در حال حاضر دانشگاه صنعتی امیر کبیر وضعیت خوبی دارد، بیان داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه پژوهشی جز دانشگاههای سرآمد از نظر تعداد دستاورد پژوهشی و تعداد مقالات است و البته ارجاعات دانشگاه نیز خوب بوده است.
معاون پژوهشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بحث ارتباط با صنعت نیز در شرایط فعلی خوب پیش رفته است، خاطر نشان کرد: در سال 93، 11 میلیارد تومان عقد قرارداد پژوهشی داشتیم که امسال 24 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: اگر با همین روند پیش برویم و حداقل از 30 میلیارد تومان می گذرد و 3 برابر خواهد شد.
برومند بیان داشت: اکنون خوشبختانه در بحث اختراعات و اکتشافات در بالاترین جایگاه قرار داریم.
وی ادامه داد: ایجاد اکوسیستم نوآوری ادبیات ساده ای دارد، ولی ایجاد آن سخت است؛ زیرا تمام حوزه ها و رفتارهای اقتصادی، علمی، سیاسی را در بر می گیرد.
وی با اشاره به برج فناوری گفت: هدف از راه اندازی برج فناوری، ایجاد یک اکوسیستم است که محققان روی ایده هایشان کار کنند. مجموعه همه اینها این است که فرایند نواوری شکل بگیرد.
معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه نیازمند همکاری پژوهشکده ها هستیم، اظهار کرد: ما به ساختار های پژوهشی در چارچوب شرایط خاص نیاز داریم؛ پژوهشکده و ساختار پژوهشی کنونی باید از ابعاد بزرگی برخوردار باشد؛ اکنون دیگر دوره کار پژوهشی یک یا دو نفره گذشته است.
وی بیان داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه پر افتخاری است و رشد خوبی نسبت به کارآفرینی و نوآوری بالا داشته است.
وی با بیان اینکه کشور با مشکل اشتغال روبرو است، عنوان کرد: خروج فارغ التحصیلان از کشور، کم آبی، آلودگی محیط زیست و.... از جمله مشکلاتی است که در کشور دیده می شود؛ دانشگاهها باید اینها را با نوآوری حل کنند.

ارائه برنامه ها از سوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه/برج دوم فناوری امیرکبیر راه اندازی می شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برنامه های خود اظهار کرد: بنا داریم برج دوم فناوری دانشگاه امیرکبیر را ظرف 6 الی 9 ماه آینده راه اندزی کنیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر حسین حسینی تودشکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم معارفه خود در خصوص برنامه های حوزه پژوهشی دانشگاه گفت: در ابتدای کار برنامه هایی را شروع کرده ام و قرار است با همکاری اساتید و اعضای دانشگاه که وجود آنها ما را دلگرم می کند آنها را اجرایی کنیم.
وی با بیان اینکه اگر لازم باشد برنامه ها را بازنگری می کنیم، افزود: در حقیقت در راستای اهداف اصلی دانشگاه برنامه ها را پیش می بریم.
حسینی با بیان اینکه تصورم این است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر از لحاظ پژوهش در وضعیت خوبی قرار دارد، خاطر نشان کرد: البته که لازم است از نظر کمی شرایط را بهتر کنیم تا میزان ارجاعات هم افزایش یابد.
وی با تاکید بر انجام پژوهش های هدفمند گفت: باید با پژوهش هایی که در دانشگاه انجام می گیرد، بتوانیم خروجی آن را به صورت معنا دار و مفید به جامعه معرفی کنیم و از خروجی آن در انتشارات بهره ببریم
به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در جامعه ما مشکلاتی از جمله عدم ارتباط دانشگاه و صنعت مطرح است به همین دلیل کار ما سخت می شود؛ به همین منظور باید برنامه هایی در این راستا پیاده سازی کنیم تا خروجی دانشگاه بیشتر شود و صنعت به دانشگاه اعتماد بیشتری کند.
وی با بیان اینکه در این صورت صنایع به دانشگاهها اعتماد پیدا می کند و از سوی دیگر پژوهش های دانشگاهی به بخش های صنعتی ورود پیدا می کنند، ادامه داد: بنا داریم روی گرنت پژوهشی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم زیرا باعث رفع مشکلات دانشجویان خواهد شد و پروژه های تجربی بیشتر می شود.
وی گفت: وقتی کار تجربی انجام می شود کیفیت ارجاعات بالا می رود و از طرفی خروجی معنا دار تری برای صنعت و مردم خواهد داشت. امیدواریم با کمک رئیس دانشگاه در این حوزه اتفاقات خوبی رخ دهد.
وی با بیان اینکه در حوزه پسا دکتری فعالیت هایی شروع شده است، افزود: همچنین تعداد شرکتهای دانش بنیان واحدهای فناور و شتابدهنده ها در دانشگاه افزایش یافته بنابراین قصد داریم برج دوم فناوری دانشگاه را راه اندازی کنیم.
وی ادامه داد: قرار است با حمایت های مالی دانشگاه برج دوم فناوری را در خیابان ولیعصر تا 6 الی 9 ماه آِینده راه اندازی کنیم؛ برج شماره دو پتانسیل خوبی برای شرکت ها دارد.
وی گفت: این برج فناوری می تواند زمینه ای برای استقرار شرکتها و واحدهای تحقیق و توسعه باشد.
حسینی با اشاره به واحد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در کیش اظهار کرد: برنامه هایی برای این واحد داریم تا از ظرفیت بین المللی آن بهره ببریم.
وی افزود: ایجاد کارگاههای تخصصی بین صنعت و دانشگاه و بهره گیری از پتانسیل های آموزشی و بین المللی برای جذب صنعت، زمینه ساز ارتقا دانش فنی افراد حاضر در صنعت می شود که جز برنامه های ما محسوب می شوند. این موضوع باعث کسب درامد شده و از سوی دیگر ارتباطات صنعتی با داخل دانشگاه را ایجاد می کند.
وی در خصوص پژوهشکده های دانشگاه گفت: اگر پژوهشکده ها را نزدیک به پردیس ها کنیم و نزدیک تر با بدنه دانشگاه فعالیت کنند و بیگانگی وجود نداشته باشد؛ از پتاسیل ها استفاده می شود؛ تغییرات در این بخش تا دو ماه آینده انجام می شود.

کد خبر: 874704

وب گردی

وب گردی