تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را در جلسه علنی امروز مجلس قرائت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن این تذکرات به شرح زیر است:

*سید علی ادیانی نماینده قائم شهر به وزیر امور اقتصادی و دارایی: تسریع در تدوین آیین نامه مربوطه جهت تسویه کل بدهی‌های دولت که تا پایان سال ۹۵ قطعی شده‌اند.

*محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز و بافق به وزیر امور اقتصادی و دارایی: عدم تهیه آیین نامه اجرایی واردات کامیون مربوط به قانون احکام دائمی کشور، همچنین در خصوص عدم تهیه آیین نامه اجرایی ایجاد اندوخته احتیاطی مربوط به قانون احکام دائمی کشور.

*علی گلمرادی نماینده بندر ماهشهر و امیدیه به وزیر نفت: ضرورت رعایت عدالت و انصاف در استخدام صنعت نفت از طریق اصلاح شرایط و ضوابط، همچنین توجه وزیر به نامه کمیسیون انرژی در مورد رعایت و شرایط و پیشنهادات ارائه شده.

*امیر خجسته نماینده همدان به وزیر راه و شهرسازی : ۱۰ پروژه عمرانی در حوزه راه از سال گذشته و پس از انتخابات ریاست جمهوری به دست فراموشی سپرده شده و وزارت راه توجهی ندارد.

*محمدرضا امیر حسنخانی نماینده فردوس و سرایان به همراه ۵ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: جلوگیری از توقف فعالیت مراکز دانشگاه فرهنگیان در شهرستان های غیر مرکز استان.

*حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر دادگستری: چرا به قانون رسیدگی به اموال مسئولان مصوب سال ۹۴ عمل نمی‌شود؟ همچنین به وزیر آموزش و پرورش: علت کم توجهی به آموزش و پرورش رباط کریم و بهارستان چه دلیلی دارد؟ همچنین به وزیر کشور: سهم مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان از مدیریت استانی تهران چقدر است؟

*شهاب نادری نماینده اورامانات به رئیس جمهور: علت عدم تعیین تکلیف آب‌داران آب شرب روستایی چیست؟ همچنین به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در بهسازی آسفالت و تعریض جاده‌های اورامانات.

*فاطمه ذوالقدر نماینده تهران به اتفاق ۴ نفر از نمایندگان از جمله سیاوشی، مافی، سلحشوری، علیرضا محجوب و جلودارزاده به وزیر آموزش و پرورش: رسیدگی به وضعیت تنها مدرسه در روستای سرخه حصار از لحاظ آموزشی و پایه‌های تحصیلی.

*محمد عزیزی نماینده ابهر و خرمدره به رئیس جمهور: چرا ادارات در شهرستان سلطانیه مستقر نمی‌شوند؟ حتی دفتر نمایندگی هم ندارند.

*سید تقی کبیری نماینده خوی و چایپاره به وزیر جهاد کشاورزی: علت تاخیر چند ماهه در پرداخت مطالبات گندم کاران و صدور دستور سریع در پرداخت آنان.

*حبیب الله نیکزادی پناه نماینده بم و ریگان به وزیر آموزش و پرورش: بی توجهی و بی عدالتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، مشکلات زیادی را برای دانش آموزان و فرهنگیان شرق استان ایجاد کرده است.

*سیده فاطمه ذوالقدر نماینده تهران به اتفاق ۵ نفر از نمایندگان به وزیر نفت: دستور سریع برای گازرسانی به مردم روستاهای ده ترکمن و روستاهای دیگری که در مجاورت پایتخت قرار دارند.

*سید مصطفی ذوالقدر نماینده میناب به وزیر بهداشت: ضمن تشکر از وزیر برای تکمیل بیمارستان جاسک، اما توجه به تامین کادر درمانی و تجهیزات پزشکی مورد انتظار است.

*اصغر سلیمی نماینده سمیرم به وزیر جهاد کشاورزی: علت عدم اجرای کامل بخشودگی جرائم و سود دیر کرد طبق اصلاحیه قانون بودجه ۹۶.

*شهباز حسن پور نماینده سیرجان به وزیر راه و شهرسازی: اعزام هیات فوری جهت رسیدگی به وضع نابسامان ۴۰۰ نفر از کارگران شرکت سی بی جی و جلوگیری از بیکار شدن آنان.

*شهاب نادری نماینده اورامانات به رئیس جمهور: جلوگیری از غارت آب های منطقه در رابطه با سیاست ناعادلانه طرح‌های سردسیری و گرمسیری.

*علی بختیار نماینده خوانسار و گلپایگان به وزیر جهاد کشاورزی: علت عدم پرداخت کامل وجوه گندم و جوی کشاورزان.

*حشمت الله فلاحت پیشه به وزیر اقتصاد: جلوگیری از اخراج نیروهای شرکتی بانک صادرات.

*اکبر رنجبرزاده نماینده اسد آباد به وزیر نفت: چرا مصوبه شورای اقتصاد در خصوص سوخت رسانی به مرغ داری ها اجرایی نمی‌شود؟

*شهاب نادری نماینده اورامانات و پاوه به وزیر آموزش و پروش: تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی و پیش دبستانی‌ها.

*بیت الله عبدالهی نماینده اهر و هریس به وزیر جهاد کشاورزی: پرداخت هر چه سریع تر مبلغ گندم خریداری شده به کشاورزان.

*صدیف بدری نماینده اردبیل به اتفاق ۸ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی: هنوز پول گندم خریداری شده در استان اردبیل پرداخت نشده است.

*غلامرضا کاتب نماینده گرمسار به وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتفاق ۲۴ نفر از نمایندگان: علت تاخیر در اجرای تبصره ۱ از بند۳ ماده ۶۷ ق برنامه ششم چه بوده است؟

*احمد سالک نماینده اصفهان به وزیر جهاد کشاورزی: با عنایت به وضعیت نگران کننده کشاورزان هر چه سریع تر ۵۰ درصد پول گندم کاران پرداخت شود.

*رسول خضری نماینده پیرانشهر و سردشت به وزیر نیرو: تسریع در اعطای حقابه بیش از ۹۲۰۰ هکتار اراضی و باغستان سردشت.

*حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تسریع در رفع نقاط حادثه خیز و احداث پل غیر هم سطح در کمربندی جنوب به شمال.

*امیر خجسته نماینده همدان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: تسریع در پراخت مطالبات البرز ایرانیان و کاسپین.

*جلال محمودزاده نماینده مهاباد،‌ عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه و رسول خضری نماینده پیرانشهر و سردشت به رئیس جمهور: دلیل عدم بازگشایی مرزهای رسمی غرب کشور و تعطیل شدن مبادلات مرزی چیست؟

*لاهوتی نماینده لنگرود و عباسی نماینده رودسر به اتفاق ۱۰ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: پرداخت فوری مطالبات چایکاران شمال کشور و نیز تعیین تکلیف وضعیت جذب و استخدام ناظرین.

*منصور مرادی نماینده مریوان به رئیس جمهور: علت عدم توجه به از بین رفتن یکی از زیباترین دریاچه‌های آب شیرین جهان به نام زریوار مریوان.

*الهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت به رئیس جمهور: علت عدم پرداخت پول گندم خریداری شده به کشاورزان.

*علی محمد شاعری نماینده بهشهر به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت جلوگیری از واردات برنج به کشور.

*علی وقفچی نماینده زنجان و محمد حسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در اتمام پروژه‌های راهسازی زنجان و طارم و آستانه اشرفیه که سال ۹۰ باید به اتمام می‌رسید.

*محمد عزیزی نماینده ابهر و خرمدره به رئیس جمهور: چرا صدای اعتراضی که پول و سرمایه‌شان توسط موسسات مالی به یغما رفته است شنیده نمی‌شود.

منبع:‌ ایسنا

کد خبر: 874767

وب گردی

وب گردی