ارسال جنگنده رادارگریز آمریکا به کره جنوبی

رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند، آمریکا جنگنده‌های رادار گریز اف-۲۲ «رپتور» Raptor را برای شرکت در رزمایش مشترک با ارتش کره جنوبی به این کشور می‌فرستد.

به گزارش ایسکانیوز رسانه‌های کره جنوبی روز جمعه گزارش دادند آمریکا جنگنده‌های رادار گریز اف-۲۲ «رپتور» Raptor را برای شرکت در رزمایش مشترک با ارتش کره جنوبی به این کشور می‌فرستد که یک قدرت‌نمایی جدید در مقابل کره شمالی به شمار می‌رود.
بنا بر اعلام رسانه‌های محلی، شش هواپیمای جنگنده «رپتور» مستقر در جزیره اوکیناوای ژاپن برای یک تمرین نظامی پنج روزه موسوم به «Vigilant Ace» که چهارم دسامبر آغاز می‌شود، در کره جنوبی مستقر خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، سخنگوی نیروی هوایی کره جنوبی از اعلام تعداد جنگنده‌های اف - ۲۲ رپتور که در این رزمایش شرکت می‌کنند، خودداری کرد.
سخنگوی نیروی هوایی آمریکا نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.
رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند هواپیما‌های آمریکایی در تمرین‌های مشترک حملات دقیق با جنگنده‌های کره جنوبی شرکت می‌کنند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دوشنبه اعلام کرد: آمریکا تصمیم گرفته است بار دیگر نام کره شمالی را در فهرست سیاه «کشور‌های حامی تروریسم» وارد کند.
این کار با هدف افزایش فشار بر این کشور به علت برنامه هسته‌ای و بالستیکی آن صورت می‌گیرد.
آمریکا اوایل ماه اکتبر دو بمب افکن سنگین مافوق صوت بی-وان بی لنسر B-۱B Lancer مستقر در جزیره گوآم را برای قدرت‌نمایی در مقابل پیونگ یانگ در نخستین تمرین نظامی شبانه با مشارکت نیروی هوایی ژاپن و کره جنوبی شرکت داده بود.
چند هفته پیش نیز رزمایش دیگری برگزار شد که علاوه بر هفت ناو کره جنوبی از جمله سه ناوشکن، برای نخستین بار در شش سال گذشته سه ناو هواپیمابر آمریکا در آن شرکت داشتند.
کره شمالی ماه ژوییه دو موشک بالستیک قاره پیما شلیک کرد که گفته شد قابلیت رسیدن به بخشی از خاک آمریکا را دارد.
این کشور از ماه سپتامبر هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد.

کد خبر: 875304

وب گردی

وب گردی