حکم حبس برای  نگهبان  96 ساله نازی ها

دادگاهی در آلمان، یک مرد ۹۶ ساله را که طی جنگ جهانی دوم نگهبان نازی بوده است، به حبس محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز چهارشنبه، یک دادگاه در آلمان اعلام کرد: یک نگهبان سابق نازی که اکنون 96 سال دارد، شرایط گذراندن 4 سال حبس در زندان را دارد.

اسکار گروئنینگ در ژوئیه سال 2015 به همدستی به قتل 300 هزار نفر در یک اردوگاه کار اجباری نازی‌ها محکوم شد. با این‌حال، وی برای تعلیق محکومیت خود، درخواست تجدید نظر داد.

این دادگاه اعلام کرد: «بر اساس نظرات کارشناسی، دادگاه عالی منطقه‌ای شرایط فرد محکوم را برای گذراندن حبس علی‌رغم کهولت سن وی، مناسب می‌داند.»

با این‌حال، این دادگاه اعلام کرد که حبس این مرد 96 ساله، حقوق اساسی وی را نقض نخواهد کرد. در حکم این دادگاه آمده است «اقدامات پیشگیرانه مناسبی» برای تامین نیازهای ویژه وی به دلیل کهولت سن او در نظر گرفته خواهد شد.

گروئنینگ علی‌رغم محکومیت به زندان، اکنون در خانه خود به سر می‌برد. احتمال حبس این فرد در زندان همچنان مشخص نیست.

دادستان‌های آلمان به منظور حمایت از فرمان دادگاه اظهار کردند یک پزشک اعلام کرده است در صورتی که مراقبت‌های پزشکی و رسیدگی مناسب برای گروئنینگ در نظر گرفته شود، شرایط این مرد برای گذراندن حکم خود مقبول است.

وی به عنوان یک حسابدار در یک اردوگاه کار اجباری نازی‌ها حضور داشته است و پول به سرقت رفته از افراد کشته شده و برده‌ها را می‌شمرده و آن‌ها را به مافوق‌های خود در برلین ارسال می‌کرده است.

کد خبر: 878024

وب گردی

وب گردی