خرید موشکهای کروز توسط ژاپن

وزیر دفاع ژاپن از برنامه های کشورش برای خرید موشکهای دوربرد به منظور مقابله با تهدیدات کره شمالی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ ایتسونوری اونودرا وزیر دفاع ژاپن در اقدامی که ممکن است مباحثاتی را بر سر سیاست صلح طلبانه دیرینه ژاپن ایجاد کند، اعلام کرد: توکیو قصد دارد به منظور مقابله با تهدید فزاینده کره شمالی تعدادی موشکهای دوربرد هوا به سطح خریداری کند.
اونودرا اعلام کرد: وزارت دفاع قصد دارد به منظور تامین هزینه خرید موشکهای کروز دور برد که بر روی جتهای جنگنده نصب می شود ، در سال مالی که از آوریل سال 2018 آغاز می شود، تخصیص بودجه ویژه ای برای این بخش خواستار شود.
به موجب این گزارش ژاپن قصد دارد از شرکت های تسلیحاتی آمریکایی، موشکهای دوربرد هوا به سطح با برد حدود 900 کیلومتری خریداری کند.
مقامات توکیو همچنین در صدد خرید موشکهای موسوم به جوینت استرایک Joint Strike با برد حدود 500 کیلومتر از شرکت دفاعی هوافضای کونزبرگ نروژ هستند.
این اقدام ممکن است با واکنش های جنجالی برخی مقامات ژاپن روبرو شود زیرا توکیو سالهای طولانی است که با توجه به قانون اساسی صلح طلبانه خود سیاست های دفاعی خود را حفظ کرده است. با این همه اونودرا اعلام کرد: وزارتخانه وی یه این سیاست ادامه خواهد داد.
نیروی دفاعی ژاپن به اتخاذ سیاست های دفاع از خود محدود شده و به شدت برای حمله به خاک دشمن در چارچوب ائتلاف امنیتی مشترک با آمریکا به این کشور وابسته است.

کد خبر: 881450

وب گردی

وب گردی