هشدار چین به شهروندان خود در پاکستان

دولت چین روز جمعه به شهروندان خود در پاکستان نسبت به وقوع حملات احتمالی تروریستی به مقرهای چین هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پرس تی وی، در شرایطی که چین اقدام به سرمایه گذاری های کلان در پروژه های زیرساختی پاکستان کرده است هزاران کارگر چینی در ساخت آن پروژه ها در پاکستان بسر می برند.

سفیر چین در پاکستان طی اظهاراتی هشدار داد که انتظار می رود تروریست ها برای هدف قرار دادن سازمان ها و اشخاص چینی برنامه ریزی هایی انجام دهند.

همچنین در این اعلام هشدار، از شهروندان چینی خواسته شده تا با پلیس و ارتش پاکستان همکاری کنند و هر گونه اقدام مشکوکی را گزارش دهند.

گفتنی است یکی از پروژه های در دست ساخت چین در پاکستان موسوم به "راه و کمربند" است که چین را به خاورمیانه و اروپا متصل می سازد. از دیگر پروژه های کلان در آن کشور، طرح انتقال سوخت از غرب چین به بندر گوادر پاکستان است که با توجه به موقعیت جغرافیای خود در استان بلوچستان پاکستان به راحتی در تیررس تروریست هاست که مدتهاست آن منطقه را هدف اقدامات خود قرار می دهند.

لازم به ذکر است تجزیه طلبان تروریست در خصوص منابع گازی و معدنی پاکستان ادعای مالکیت داشته و به همین دلیل حمله به پروژه های مرتبط با استخراج و انتقال سوخت و انرژی از سوی آن گروه قابل انتظار می باشد. همچنین داعش به تازگی دو معلم چینی را در بلوچستان پاکستان به قتل رساند تا دولت اسلام اباد برای ارتقای سطح امنیت شهروندان چینی تضمین دهد.

کد خبر: 881558

وب گردی

وب گردی