ریشه صهیونیست‌ها باید سست و نابود شود

یکی از مراجع عظام تقلید گفت:‌ اگر حضور مردم نبود آمریکا به عنوان پشتیبان صهیونیست‌ها قبل از این قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرده بود، بنابراین باید ریشه صهیونیست‌ها سست و نابود شود.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی صبح امروز در دیدار جمعی از مسؤولان نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت مسئله نفر به معنای کوچ کردن برای حرکت مهم اظهار کرد: در قرآن نفر برای جهاد و مسئله تفقه در دین مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ طلاب باید علم و سرمایه خود را افزایش دهند، بنابراین باید تفقه در دین داشته و درک خود را افزایش دهند و در برابر همه احتیاجات و مشکلات دنیا پاسخگو باشیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه علما دارای فضیلت بسیار والایی هستند، گفت:‌ روایات فراوانی درباره علما ذکر شده به طوری که ملائکه بال و پر خود را زیر پای علما می‌گسترانند.

وی عنوان کرد:‌ اخلاق شما بیشتر از بیانات شما تأثیرگذار است و در هر اجتماعی مردم به اخلاق و رفتار شما نگاه می‌کنند، بنابراین هر اندازه اخلاق، تواضع، محبت و الفت داشته باشید خداوند به شما با نظر احترام نگاه می‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: باید از نظر سواد و معلومات در حد بالا باشید، چراکه امام خمینی (ره) فقیه بودند که توانستند چنین تحولی را به وجود آورند.

وی با تأکید بر سوادآموزی و آگاهی نسبت به مسائل زمان گفت:‌ باید در زمینه قرآن، نهج‌البلاغه و اخبار اهل بیت (ع) مطالعه داشته باشید و حدیث، نهج‌البلاغه و قرآن را بیاموزید، بنابراین باید از نظر علمی در سطح بالا باشید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ فقه در حوزه‌های معارف اخلاقی، عبادی، اقتصادی، معاشرتی و فرهنگی دسته‌بندی شده است، بنابراین باید بصیر، بینا، اهل مطالعه و تأثیرگذار بود و در هر نقطه بتوانید مذاکره و مباحثه کنید و هیچ گاه نباید از یکدیگر دور باشید.

وی عنوان کرد: دشمنان، اسلام را به حاشیه رانده بودند اما امام خمینی (ره) اسلام را به عرصه زندگی آوردند، بنابراین از جریان بیدارگری اسلامی استکبار وحشت زده است که در این بخش باید مردم تشویق شوند تا در این عرصه حضور داشته باشند.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: اگر حضور مردم نبود آمریکا به عنوان پشتیبان صهیونیست‌ها قبل از این قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرده بود در حالی که روزبه‌روز سعی می‌کنیم ریشه آنها سست شود تا نابود شوند، باید در نظر داشت گرفتاری‌های کنونی از سوی صهیونیست‌هاست که می‌خواستند ریشه داشته باشند تا قدس را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه باید همیشه مردم را آماده نگاه داریم و سعی کنیم مردم انقلابی بمانند ،گفت: عربستان سعودی نفت و گاز دارد و با این پول می‌خواستند داعش را تربیت کنند، بنابراین بندگان خدا را برده خود قرار می‌دهند و با صالحان به جنگ و مخالفت برخیزند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: حوزه‌ها مورد نظر امام عصر (عج) است باید ایشان را در نظر داشته و بدانید انقلاب ما مذهبی و دینی است و در رأس حکومت باید امام معصوم (ع) باشد و در صورت غیبت امام معصوم، جانشین امام معصوم از نظر فقه، عدالت و شجاعت قرار می‌گیرد.

304

کد خبر: 882034

وب گردی

وب گردی