۱۵ هزار کیلومتر از راه‌های استان اردبیل برف روبی شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از اول بارش‌ها تاکنون ۱۵ هزار کیلومترباند برف‌روبی در محورهای مواصلاتی این استان انجام شده است.

به گزارش ایسکانیوز،علی رحمتی ظهر امروز در بازدید از عملیات برفروبی در محورهای روستایی اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 420 راهدار در جاده‌های مواصلاتی استان حضور دارند و از تمامی ظرفیت راهدارخانه‌ها برای خدمت‌رسانی به مسافران استفاده می‌شود.

وی افزود: دو هزار تن مخلوط شن و نمک نیز در جاده‌ها مصرف شده و با تلاش راهداران تمامی محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بازگشایی شده است و در این زمینه در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان در خصوص وضعیت راه‌های روستایی استان بیان کرد: از یک هزار و 583 روستا، راه ارتباطی تنها 50 روستا مسدود است و عملیات برف روبی برای بازگشایی این محورها با جدیت ادامه دارد.

رحمتی تصریح کرد: این روستاها در شهرستان‌های خلخال، کوثر، مشگین‌شهر و خلخال واقع شده‌اند و تا 24 ساعت آینده راه ارتباطی این روستاها نیز بازگشایی خواهد شد.

وی با اشاره به استقرار 120 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: راهداران با 260 دستگاه ماشین‌آلات نسبت به بازگشایی معابر اقدام می‌کنند و با تمام توان و به شکل شبانه‌روزی در این زمینه تلاش‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان گفت: 9 راهدارخانه ثابت و چهار راهدارخانه سیار نیز در حال حاضر در استان در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز اقدامات لازم را در راستای برف روبی و بازگشایی جاده‌های استان انجام دهند.

902

کد خبر: 882122

وب گردی

وب گردی