انتقال سفارت‌خانه آمریکا به قدس نهایت بی‌تدبیری ترامپ بود

رئیس فراکسیون امید با اشاره به اینکه این اقدام رئیس جمهور آمریکا نشان از نهایت بی‌تدبیری ترامپ بود، گفت: مواضع خوبی از سوی نخبگان سیاسی دنیا و تقریبا تمام دولت‌ها در مقابل این اقدام غیرقانونی ترامپ گرفته شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا عارف اظهار کرد: ترامپ با تصمیم انتقال سفارت‌خانه آمریکا به قدس، در حقیقت یک چالش جدی برای آمریکا در منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام رئیس جمهور آمریکا نشان از نهایت بی‌تدبیری ترامپ بود، افزود: مواضع خوبی از سوی نخبگان سیاسی دنیا و تقریبا تمام دولت‌ها در مقابل این اقدام غیرقانونی ترامپ گرفته شد.

عارف با بیان اینکه امیدواریم امت اسلامی از این فرصت برای انسجام بیشتر استفاده کند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود مردم مسلمان ایران تودهنی خوبی به ترامپ بزنند و ترامپ به اجبار در تصمیم خویش تجدید نظر کند.

وی در ادامه در خصوص دیدگاه بنیاد امید ایرانیان به موضوع آب گفت: آب چالش جدی دنیا است و پیش‌بینی می‌شود در دهه آینده به مهم‌ترین مساله جهان تبدیل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایران نیز به دلیل اینکه در منطقه خشک قرار دارد و ایجاد تغییرات اقلیمی و اکوسیستم در کشور، نگرانی را نسبت به مساله آب بیشتر کرده است.

عارف با بیان اینکه وضعیت ایران نسبت به سایر کشورها بحرانی‌تر است و لازم است در این زمینه چاره‌اندیشی شود، اضافه کرد: باید عزمی ملی به منظور ساماندهی این مساله چه در استحصال مناسبی که می‌تواند در خدمت کشور باشد و چه در تغییر الگوی مصرف اعم از مصرف‌های صنعتی، کشاورزی و خانگی انجام گیرد.

وی تاکید کرد: در بنیاد امید ایرانیان کارگروهی تشکیل شده است که برجستگان و نخبگان آب در آن حضور دارند و امیدواریم که بتوان با یک نگاه راهبردی و از طریق مسولان قانونی، دولت و مجلس، تصمیمات منطقی در این خصوص گرفته و نگرانی و دغدغه‌ها برطرف شود.

عارف در خصوص مشکل آب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خواستار تشکیل یک کارگروه ویژه آب در بنیاد امید ایرانیان استان شده‌ایم تا در کنار دیگر اولویت‌های بنیاد مرکز، تشکیل این کارگروه در استان نیز با شناخت مسائل منطقه و راهکارهای حل آن، مشکل جدی آب استان را به نتیجه مطلوب برساند.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 882389

وب گردی

وب گردی