بررسی مسائل وقف در روسیه در شهر قازان

کنفرانس بین‌المللی علمی- کاربردی «وقف در روسیه: شرایط و چشم انداز توسعه» در شهر قازان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اداره دینی مسلمانان جمهوری تاتارستان و بنیاد " وقف جمهوری تاتارستان" 9 ماه دسامبر سال جاری کنفرانس بین المللی علمی- کاربردی با موضوع «وقف در روسیه: شرایط و چشم انداز توسعه» را برگزار کردند.

"کمیل حضرت سمیعولین" مفتی جمهوری تاتارستان پذیرای مهمانان داخلی و خارجی شرکت کننده در این کنفرانس بود. دیلماچ سرکنسولگری ترکیه در قازان، "ابراهیم المیرایحی" رئیس دادگاه عالی مذهبی بحرین، "محمد سالم" رئیس بانک اسلامی توسعه از جمله شرکت‌کنندگان در این کنفرانس بودند و به بررسی مسئله وقف با همتایان روسی خود پرداختند.

کنفرانس بین‌المللی علمی- کاربردی با موضوع «وقف در روسیه: شرایط و چشم انداز توسعه» در دو بخش "کلیات و اصول وقف" و "تجربه روسیه و دیگر کشورها در توسعه وقف" برگزار شد.

دانشمندان و علمای قازان و روسیه از آکادمی اسلامی بلغار، انستیتو تاریخ المرجانی، دانشگاه فدرال قفقاز، مرکز مطالعات اسلامی، انستیتو اسلامی روسیه، مفتیات جمهوری چواشسکایا، منطقه سامارا، باشقیرستان و دیگر مناطق به گزارش دستاوردهای علمی خود با موضوع وقف در این کنفرانس پرداختند.

از جمله مسائل مورد بحث در این کنفرانس عبارتند از: نحوه توسعه وقف در جامعه تاتارستان، موقعیت و وضعیت وقف در جمهوری تاتارستان، نظام وقف در خارج از روسیه، نقش وقف در حل مسئله فقر.

کنفرانس بین‌المللی علمی- کاربردی «وقف در روسیه: شرایط و چشم انداز توسعه» در محل هتل "میراژ" در شهر قازان برگزار شد.

502

کد خبر: 882474

وب گردی

وب گردی