۹ اتحادیه جدید دانشجویی به‌زودی جواز تأسیس می‌گیرند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون ۳۶ اتحادیه در قالب انجمن‌های علمی در دانشگاه‌های کشور تأسیس‌شده و ۹ اتحادیه جدید در هفته‌های آینده تأسیس می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، فضل‌الله ایرجی کجوری در اختتامیه جشنواره ملی مکران که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره حرکت که سال جاری در دانشگاه قم برگزار شد امری پسندیده و در خدمت نیازهای جامعه بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه قم در مباحث علمی و فناوری افزود: نشست بعدی و فصلی انجمن علمی‌های کشور با توجه به ظرفیت بالای قم می‌تواند در دانشگاه قم برگزار شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان ضرورت افزایش همکاری‌های بین دانشگاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در کنار برگزاری جشنواره حرکت باید نشست‌های مشترکی نیز بین دانشگاه با نیروی دریایی برگزار شده تا مباحث و نیازهای نیروی دریایی ارتش پیوند بیشتری با دانشگاه به خود گیرد.

ایرجی کجوری تصریح کرد: تاکنون 36 اتحادیه در قالب انجمن‌های علمی در دانشگاه‌های کشور تأسیس‌شده و 9 اتحادیه جدید نیز در هفته‌های آینده تأسیس می‌شود که این اتحادیه‌ها نیز می‌توانند در جشنواره مکران ظرفیت‌های بالای خود را در اختیار توسعه و پیشرفت توان دریایی کشور قرار دهند.

وی ادامه داد: حمایت از فعالیت‌های علمی، هنری و اجتماعی دانشجویان همواره باید در دانشگاه‌ها ادامه داشته باشد همچنین دانشگاه و دانشجو علاوه بر مسئولیت علمی یک مسئولیت اجتماعی نیز دارد که ممکن است زمانی نمود سیاسی مانند 16 آذر داشته باشد اما حوزه فعالیت‌های اجتماعی دانشگاه در زمینهٔ فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی همواره تقویت شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اهمیت رونق مسیر تجاری سواحل مکران عنوان کرد: درآمد حاصل از نقل و انتقالات حاصل از تکمیل مسیر تجاری سواحل مکران برابر با درآمدهای یک‌ساله فروش نفت خواهد بود درحالی‌که نفت پایان‌پذیر خواهد بود اما این مسیر تجاری همواره می‌ماند.

وی تصریح کرد: مردم سواحل مکران عموماً با مشکلات مالی و فقر روبه‌رو هستند که اگر اشتغال‌زایی و کارآفرینی‌های خوبی در این منطقه شکل گیرد قطعاً سبب رونق این منطقه می‌شود که ایده‌های دانشجویان در این زمینه نیز می‌تواند بسیار ارزنده باشد.

ایرجی‌کجوری خاطرنشان کرد: دانشگاه علامه طباطبایی در چند شهر از سواحل مکران راهنمایی تحصیلی دانشجویان را برعهده‌گرفته که آمار قبولی آن‌ها در دانشگاه سراسری نیز چندین برابر بیشتر شده و نشان از اهمیت ورود دانشجویان به مباحث اجتماعی است.

منبع: تسنیم

کد خبر: 882702

وب گردی

وب گردی