غرب گرایان هیچ تناسب فکری با استقلال ملی ندارند

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر باقری با بیان اینکه ماهیت تفکرغربگرایان مبتنی بر نفی استقلال ملی و وابستگی به بیگانگان است، گفت: از اینرو می توان با اطمینان گفت که روشنفکرنماهای امروزی دقیقاً به بینان های جریان غربزدگان عهد قاجار و دوره ی پهلوی پایبندند و استقلال را نه یک واقعیت، بلکه آرمان دست نیافتنی قلمداد کرده و در مقابل، وابستگی را یک واقعیت که باید آن را پذیرفت، جلوه می دهند.

باقری افزود: بر همین اساس نیز انقلابی ها را آرمان گرا می دانند با این توجیه که "انقلابی گری" از "واقع گرایی" فاصله دارد و "استقلال طلبی" تنها توهم و خیال بافی انقلابی ها است. روشنفکرنماها مدعی اند که واقعیت همان چیزی است که آنها قادرند درک کنند، و هر چیز غیر از آن واقعیت نیست و آرمان است.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای سابق تاکید کرد: غربگرایان مدعی اند اصرار بر کسب و حفظ استقلال صرفاً موجب تحمیل هزینه های مختلف و متعدد بر کشور و ملت خواهد شد و آرمانی است که هیچ گاه به دست نخواهد آمد. بدیهی است با حذف استقلال، تنها گزینه ی پیشِ رو وابستگی است.
وی ادامه داد: بر اساس تفکر غربگرایان، هرگاه کشور دچار ضعف در بنیان های قدرت ملی باشد و برای مثال قدرت دفاعی و نظامی کشور ضعیف باشد، برای رفع به اصطلاح تهدید جنگ، تنها راه عقلایی، سازش با دشمن است. در صورت تهاجمِ دشمن نیز این افراد باز هم سازش را راهکار معقول جلوه می دهند و مقاومت را مصداق بارز رفتار غیرعقلایی معرفی می کنند، به همین جهت نیز در زمان تهاجم صدام به ایران و وجود اشغالگران در سرزمین عزیزمان، غربگرایان پذیرش آتش بس را موجه و نشانه ی واقع گرایی قلمداد می کردند.
معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در مقابل نیز چنانچه کشور از مؤلفه های قدرت ملی حتی در مقیاس جهانی نیز برخوردار باشد، غربگرایان می گویند این قدرت و اقتدار موجب تحریک دشمنان شده و باعث می شود آنها به سمت انتخاب گزینه ی نظامی بروند. در این شرایط، آنها برای به اصطلاح رفع تهدید جنگ، توصیه می کنند تا کشور از مؤلفه های قدرت ملی صرف نظر کرده و حتی تعهداتی را بپذیرد که بیگانگان مطمئن شوند که عناصر قدرت ملی به طور کامل و تا ابد از دسترس ملت ایران خارج شده است. از این رو، غربگرایان مقاومت در برابر دشمنان و عدم واگذاری مؤلفه های قدرت ملی را نشانه ی بی عقلی و مصداق هوچی گری، تندروی و افراطی گری جلوه می دهند.
باقری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: برای غربگرایان تفاوتی ندارد که کشور ضعیف باشد و یا قوی، بنیان های قدرت ملی شکل نگرفته باشد و یا مؤلفه های قدرت ملی در اوج باشد، در هر حال از نظر آنها تنها راه پیشرو، فقط و فقط وابستگی است.
وی افزود: البته آنها به صراحت به این باور خود اعتراف نمی کنند، بلکه ابتدا می گویند برای زنده بودن در جهان امروز باید تعامل داشت، سپس تحقق تعامل را منوط به پذیرش مطالبات بیگانگان و خواسته های دشمنان ملت ایران نموده و در نهایت بدون سر و صدا در برابر بیگانگان سر تسلیم فرود می آورند و در ادامه نیز تسلیم در برابر دشمن را به عنوان تنها راه عقلایی جلوه می دهند و تسلیم نشدن در برابر بیگانگان را خلاف عقل دانسته و آن را آرمان خواهی توصیف می کنند.
عضو تیم مذاکره کننده هسته ای سابق تاکید کرد: غربگرایان که هیچ تناسب فکری با استقلال ملی ندارند، این گونه القا می کنند که پیشرفت فقط در سایه ی وابستگی به بیگانگان میسر است. از این رو هر چیزی را که موجب نارضایتی بیگانگان شود، مخل پیشرفت ادعایی خود قلمداد کرده و هر کس را که در مقابل تعدی بیگانگان ایستادگی کند، تندرو، افراطی و هوچی گر می خوانند.
معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اکنون که به برکت تفکر انقلابی، جمهوری اسلامی ایران برخوردار از مؤلفه های متعدد قدرت ملی است، غربگرایان می گویند برای تأمین امنیت ملی، باید از عناصر قدرت ملی صرف نظر کرد. در موضوع هسته ای دقیقاً همین تفکر بود که ملت ایران را به مصیبت برجام گرفتار کرد.

کد خبر: 883336

وب گردی

وب گردی