آمریکا بر تداوم حمایت از کردهای سوریه تاکید کرد

آمریکا و ائتلاف بین المللی ضد داعش پس از خروج نظامیان روسیه از سوریه به حمایت از شرکای سوری خود، به ویژه ارتش دموکراتیک سوریه ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، نمایندۀ وزارت دفاع ایالات متحده و دفتر رسانه ای ائتلاف بین المللی ضد دولت اسلامی عراق و شام (داعش) اعلام کردند پس از خروج نیروهای نظامی روسیه از سوریه، حمایت آمریکا و ائتلاف بین المللی از شرکای آنها در سوریه ادامه خواهد یافت.

روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار از پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیۀ سوریه اعلام کرد فرمان خروج نظامیان کشورش از سوریه را صادر کرده است.

نمایندۀ دفتر رسانه ای ائتلاف به اسپوتنیک گفت: ما به عملیات خود تا جایی که برای رسیدن به هدف شکست داعش لازم باشد، ادامه می دهیم... ارتش دموکراتیک سوریه برای پاک سازی مناطق شمالی و شرقی رودخانۀ فرات، به عملیات نظامی ادامه می دهد.

وی افزود: ائتلاف 100 درصد به حمایت از ارتش دموکراتیک سوریه و شکست کامل داعش متعهد است. ارتش دموکراتیک امنیت لازم برای ارسال کمک به مناطق آزاد شده را فراهم کرده است.

اریک پاهون سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد خروج روسیه از سوریه تأثیری بر اولویت های آمریکا در این کشور نداشته و افزود: ائتلاف بین المللی به فعالیت در سوریه و حمایت از نیروهای محلی تا شکست نظامی کامل داعش، ایجاد ثبات در مناطق آزاد شده و تسهیل بازگشت مردم آواره، ادامه می دهد.

کد خبر: 883432

وب گردی

وب گردی