آموزش و پرورش از گرفتاری‌های مزمنی رنج می‌برد/افتتاح مدرسه ۹ کلاسه در اندیمشک

وزیر آموزش و پرورش از انتشار ۱۳۸ میلیون جلد کتاب درسی در هر سال خبر داد و گفت: از سال آینده، بودجه آموزش و پرورش استانی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس،‌ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش روز گذشته به استان خوزستان سفر کرد تا تعدادی از پروژه‌های آموزشی را افتتاح کند.

آموزش و پرورش از گرفتاری‌های مزمنی رنج می‌برد

بطحایی در آیین افتتاح پنج طرح بزرگ آموزشی در دزفول به فعالیت خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و اظهار داشت: اگر به دنبال رسیدن به جامعه‌ای توأم با آسایش و نشاط برای مردم هستیم، راهی جز پرداختن به آموزش و پرورش و مدرسه‌سازی نداریم.

وی افزود: هر کلاسی که ساخته می‌شود از تعداد کلانتری‌ها و دادگستری‌ها کمتر می‌شود و دوستی، صمیمیت، شادمانی و عشق افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه در حال تلاش هستیم تا آموزش و پرورش به سطحی از کیفیت برسد که دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیل شدن، مهارت‌های اصلی زندگی را فرا گرفته باشند تا بتوانیم افرادی با شاخص‌های تربیتی فراوان به جامعه تحویل دهیم.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا حدودی مسیر راه را روشن کرده است، گفت: در این سند آمده است که اگر می‌خواهید به مطلوبیت برسید باید از مسیری حرکت کنید که بتوانید موانع گذشته را برطرف کنید چون این موانع اجازه نمی‌دهند که به مطلوبیتی که مد نظر داریم، دست پیدا کنیم.

بطحایی با بیان اینکه آموزش و پرورش از گرفتاری‌های مزمنی رنج می‌برد، گفت: در آموزش و پرورش به جای اینکه وقت خود را صرف کیفت بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌هایمان کنیم درگیر پول آب و برق هستیم و باید راهکاری جدی برای برون‌رفت از این معضلات اندیشیده شود.

وزیر آموزش و پرورش، بزرگترین غم برای آیندگان را محروم شدن کودکان کم بضاعت از تحصیل عنوان کرد و ادامه داد: برخی دانش‌آموزان به دلیل اینکه خانواده‌های محرومی دارند از تحصیل باز می‌مانند و اگر در صدد تحول در آموزش و پرورش هستیم باید به این مسائل توجه خاصی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه از سال آینده بودجه آموزش و پرورش استانی است، تصریح کرد: استانی شدن بودجه آموزش و پرورش ظرفیت بزرگی است که در اختیار استان‌ها قرار گرفته است و از سال آینده با مسئولیت استاندار، این اعتبار به آموزش و پرورش تخصیص داده می‌شود که این امر خلاقیت به‌کارگیری اعتبار را در شورای برنامه‌ریزی شکوفا می‌کند.

افتتاح مدرسه ۹ کلاسه در اندیمشک

بطحایی در حاشیه افتتاح مدرسه ٩ کلاسه خدیجه کبری در اندیمشک گفت: امروز با افتتاح دو پروژه در اندیمشک ظرفیت خوبی در بخش آموزش و پرورش این شهرستان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح مدرسه ٩ کلاسه خدیجه کبری در اندیمشک اظهار کرد: این پروژه در مساحت 2400 متر مربع و زیربنای 1750 متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 900 میلیون تومان از اعتبارات بنیاد برکت احداث شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تشکر از مشارکت بنیاد برکت در مدرسه سازی گفت: علی رغم تنگناهای مالی، اعتبار این پروژه توسط وزارت آموزش و پرورش و بنیاد برکت تأمین شده است.

بطحایی افتتاح سالن ورزشی حجاب در اندیمشک را نیز یکی از ضرورت‌های آموزش و پرورش و از اولویت‌های تربیتی در این وزارتخانه عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: این سالن چند منظوره برای دانش‌آموزان دختر که با محدودیت‌هایی از نظر فضای تربیت بدنی مواجه هستند، نیز امروز با مساحت 3 هزار متر مربع و زیربنای 1600 متر مربع نیزدر اندیمشک افتتاح شد و به بهرداری رسید.

اختصاص یک ردیف خاص برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در خوزستان

وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان، اولیا و دانش‌آموزان اندیمشک گفت: آموزش و پرورش گسترده‌ترین دستگاه اجرایی در کشور است و دارای ١٣ میلیون و٢٠٠ هزار دانش آموز، یک میلیون معلم شاغل و ٧٠٠ هزار بازنشسته فرهنگی است.

وی ادامه داد: همه ساله ١٣٨میلیون جلد کتاب درسی منتشر می‌شود و بخشی از مشکلاتی که در آموزش و پرورش وجود دارد ناشی از گستردگی این دستگاه است و بنا داریم در راستای جلوگیری از این مشکلات، ارتباط بین اجزای مختلف در نهاد آموزش و پرورش را تقویت کنیم.

بطحایی اضافه کرد: ٢٠ میلیون نفر از جمعیت ایران به صورت غیرمستقیم در آموزش و پرورش درگیر هستند و از برنامه‌های این سازمان تأثیر می‌پذیرند و در چنین فضایی حتما باید از یک سیستم تعاملی برخوردار باشیم تا حرف‌های هم را بشنویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حتی نگاه یک معلم در کلاس درس، بر آینده دانش‌آموز تأثیرگذار است و آموزش و پرورش با چنین تأثیرگذاری زیادی، شرایط پیچیده‌ای را پیش رو دارد و باید با برنامه‌ای مدون حرکت کنیم تا فردای ما بهتر از امروز باشد و یکی از راهکارهایی که ما را در این راه موفق می‌سازد ایجاد یک سیستم تعاملی است و برای تحقق چنین سیستمی ایجاد شبکه ملی آموزش و پرورش را در دست انجام داریم.

وی اظهار داشت: در بُعد نیروی انسانی، استان خوزستان به گردن همه مردم ایران حق دارد؛ مقاومت خوزستان در مقابل هجمه بیگانگان در طول ٨ سال دفاع مقدس نجات بخش کشور بود و امروز این استان نباید در بعد کمبود نیروی انسانی با مشکل مواجه باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال با همت همکارانم در استان خوزستان قدم های خوبی برای جذب نیرو در آموزش و پرورش برداشته شد و قول می‌دهم که تمام همت خود را به کاربگیرم تا با اختصاص یک ردیف خاص استخدامی بتوانیم سریع‌تر و فوری‌تر نیاز خوزستان را از نظر نیروی انسانی برطرف کنیم.

بطحایی افزود: در طی سال‌های آینده نیز با همکاری سازمان امور استخدامی، سهمیه ویژه‌ای به خوزستان اختصاص می‌دهیم و در این سهمیه ویژه حتما همکاران حق‌التدریس که خاک آموزش و پرورش را خوردند و همکارانم در نهضت سوادآموزی در اولویت هستند به شرطی که دارای صلاحیت‌های لازم باشند چون علی‌رغم اینکه باید از حق همکار معلمم دفاع کنم، باید به کیفیت آموزش که حق دانش‌آموز این سرزمین است، توجه کنم.
706

کد خبر: 885044

وب گردی

وب گردی