ماهنامه «آزما» به روی دکه رفت

شماره ۱۲۵ ماهنامه «آزما» با نگاهی به شعر و زندگی واهه آرمن و همچنین جدال بین کتاب کاغذی و جهان دیجیتال منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، شماره جدید «آزما» با این مطالب همراه است: «اینجا قهوه بوی شعر می دهد» که گپ و گفت اسدالله امرایی با واهه آرمن درباره شعر و شاعری است. آرمن در این گفتگو گفته: «تا امروز حتی یک شعر مناسبتی یا تاریخ دار نسروده ام. من حتی اگر درباره جنگ یا مسایل اجتماعی می‌نویسم هیچ اشاره مستقیمی به آن نمی‌کنم ...چون یکی از اهداف من همیشه این بوده که اگر صد یا پانصد سال دیگر کسی در هندوستان یا هر نقطه دیگری از جهان، شعرم را می خواند برایش تازگی داشته باشد و از خواندنش لذت ببرد.»

در این شماره یادداشتی از ندا عابد با عنوان «نگاهی گذرا به روند تدریجی تبدیل شدن تولیدات فرهنگی به کالاهای لوکس» منتشر شده و پرونده‌ای با عنوان «فاز نهایت ۴۵۱ به چالش بین کتاب کاغذی و جهان دیجیتال پرداخته و در آن مطالبی چون «ما ملت از، از سریم» در گفت و گو با امیر علی نجومیان و فرزان سجودی، «ثروت در ۲۰۴۰، اطلاعات جانشین پول» در گفت و گو با یونس شکر خواه، «بازگشت غرب به دنیای کاغذی» ترجمه سیمین دخت گودرزی و «انسان در برزخ دیگر نه و نه هنوز» در گفت و گو با دکتر علی اصغر مصلح آمده است.

دیگر مطالب منتشرشده در این شماره ماهنامه آزما درباره «تئاتر تجاری یا تجارت با تئاتر» نگاهی به تئاتر امروز ایران در گفتگو با قطب‌الدین صادقی و کوروش نریمانی است. همچنین در بخش «آزما اندیشه» زیر نظر فرزان سجودی مطالبی با عنوان «نشانه شناسی فرآیندی پرس و دایره بسته سوسورم از چارلز سندرز پرس و «مفهوم نشانه نزد چارلز سندرز پرس» فصل دوم کتاب راهنمای راتلج برای نشانه شناسی و زبان شناسی است.

«پس خون همه سرخ نیست» داستانی از آتوسا زرنگارزاده شیرازی است که در این شماره از ماهنامه آزما منتشر شده. بخشی هم به معرفی کتاب های تازه اختصاص پیدا کرده است.

502

کد خبر: 886634

وب گردی

وب گردی