تحقیقات استاد دانشگاه آزاد از اختلال رفتاری کودکان کتاب شد

کتاب «اختلالات رفتاری درکودکان و روش های اصلاح و تغییر رفتار»  توسط عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، موسسه انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی تالیف دکتر مهرناز آزادیکتا با عنوان «اختلالات رفتاری درکودکان و روش های اصلاح و تغییر رفتار» را روانه بازار نشر کرد.

یکی از مشکلات رایج در بین برخی از کودکان، اختلالات رفتاری است. ویژگی این گونه رفتارها این است که اولا تاثیر منفی بر فرایند رشد و انطباق مناسب کودک با محیط دارد، ثانیا مزاحمت برای زندگی دیگران وجود می آورد.

لذا توجه به این حوزه از اهم مسائل است. چنانچه کارشناسان، والدین، مربیان و اولیا مدرسه با عوامل ایجادکننده ، تشدیدگر و راهبردهای تشخیصی و درمانی این اختلال آشنا باشند از اثرات منفی آن کاسته می شود زیرا بسیاری از این تجربیات ناخوشایند به عدم آشنایی علمی با این اختلالات برمی گردد.

در این کتاب به شایع ترین اختلالات رفتاری در حوزه کودکان پرداخته شده ودر چهار فصل تنظیم شده است. فصل اول مربوط به اختلال نقص توجه بیش فعالی، فصل دوم مربوط اختلال سلوک، فصل سوم مربوط به اختلال اتیسم و در فصل چهارم به اختلال بی اعتنایی مقابله ای پرداخته شده است پس از معرفی هر اختلال نشانه ها، شیوع، سبب شناسی و درمان آورده شده است. به ویژه در بحث درمان سعی بر آن بوده است که تقریبا تمام روش های متداول که هم اکنون کاربرد دارد؛ در سه قلمرو کودک محور، مدرسه محور و خانواده محورآورده شود.

کتاب «اختلالات رفتاری درکودکان و روش های اصلاح و تغییر رفتار» تالیف دکتر مهرناز آزادیکتا، دکترای روان شناسی و عضو هیات علمی واحد اسلامشهر در 186 صفحه منتشر شد.

502

کد خبر: 888990

وب گردی

وب گردی