هم اندیشی دانشگاه الزهرا و بنیاد سعدی

نشست هم اندیشی بررسی ظرفیت های دانشگاه الزهرا (س) در راستای گسترش همکاری­ های دو جانبه در بنیاد سعدی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از بنیاد سعدی، در این نشست که حجت الله جوانی معاون دفتر همکاری های علمی بین المللی و کریمی مدیر مرکز آزفای دانشگاه الزهرا (س) و فرهاد پالیزدار، معاون بین الملل و جمعی از کارشناسان بخش بین الملل و آموزش و پژوهش بنیاد سعدی حضور داشتند، امکانات و پیشنهادهای دو طرف جهت هم افزایی در راستای گسترش زبان فارسی به بحث و بررسی گذاشته شد.

در ابتدای این نشست، معاون بین الملل بنیاد سعدی به رسالت و اهداف بنیاد که گسترش فرهنگ و زبان فارسی است، اشاره و ظرفیت های بنیاد سعدی را جهت همکاری هر چه بیشتر با دانشگاه الزهرا (س) معرفی کرد.

پس از آن حجت الله جوانی به معرفی مرکز آزفای دانشگاه الزهرا (س) و ظرفیت­ های موجود در آن اشاره و آمادگی دانشگاه الزهرا به منظور برگزاری دوره های دانش افزایی زبان فارسی با همکاری بنیاد سعدی را اعلام داشت.

دکتر کریمی نیز گزارش مختصری از برنامه های در حال انجام مرکز آزفا ارائه و بر آمادگی مرکز آزفای دانشگاه الزهرا در همکاری با بنیاد سعدی تاکید کرد.

وی با اشاره به آنکه دو شیوه آموزش حضوری و مجازی در دانشگاه الزهرا برای دانشجویان خارجی زبان فارسی تدوین شده است، گفت: در آبان ماه گذشته وزارت علوم مجوز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیر بورسیه را به دانشگاه الزهرا اعطا کرد که خوشبختانه هفته گذشته با توجه به کیفیت آموزش در مرکز آزفا دانشگاه الزهرا، برای آموزش دانشجویان بورسیه نیز موفق به دریافت مجوز شدیم.

مدیر مرکز آزفای دانشگاه الزهرا همچنین گفت: تاکنون دانشجویان ما در این مرکز، بیشتر از دانشجویان اروپایی همچون کشورهای آلمان، نروژ، فرانسه و روسیه بوده اند که به زودی زبان آموزانی از کشور ایتالیا نیز به دانشگاه الزهرا وارد می ­شوند و با توجه به تفاهم نامه های بسیاری که با دانشگاه­ های سراسر جهان داریم، امیدواریم که همکاری­ های گسترده ای با بنیاد سعدی داشته باشیم.

پس از آن، کارشناسان آموزش بنیاد سعدی به معرفی کتاب های آموزشی تدوین شده در این بنیاد، همچون «استاندارد مرجع آموزش زبان فارسی»، «گام اول» با دوازده زبان واسط ویژه نوآموزان کتاب ­های «مینا»، به عنوان کتاب اصلی و پایه برای یادگیری زبان فارسی در جهان، «آموزش کاربردی واژه»، حاوی واژه­ های پربسامد فارسی جهت سطح مقدماتی و پیش میانی، «لذت خواندن» با هدف تقویت مهارت خواندن فارسی آموزان خارجی برای سطح پیش‌میانی و میانی و «ایرانشناسی» برای مخاطبان دانشجویان خارجی رشته ایرانشناسی، شرق‌شناسی و فارسی آموزان در سطوح میانی و فوق میانی پرداختند که جهت بهره برداری آموزشی مورد استقبال مسئولان دانشگاه الزهرا نیز قرار گرفت.

اعلام آمادگی جهت برگزاری دوره آموزش مجازی زبان فارسی ویژه مدرسان زبان فارسی در دانشگاه الزهرا، همکاری مشترک در زمینه تهیه متن ­های آموزشی، برگزاری دوره­ های تخصص زبان فارسی با همکاری بنیاد سعدی در دانشگاه الزهرا، بهره گیری از استادان دانشگاه الزهرا در اجرای آزمون آمفا (آزمون تعیین سطح دانش زبان فارسی) و اجرای دوره دانش افزایی بلند مدت تابستانه سال آینده دردانشگاه الزهرا از جمله موارد پیشنهادی مطرح شده در این نشست هم اندیشی بود.

بنا بر اعلام این خبر، بنیاد سعدی و دانشگاه الزهرا طی تابستان امسال جهت برگزاری دوره دانش افزایی زبان فارسی دانشجویان دختر تونسی همکاری داشتند.

502

کد خبر: 889221

وب گردی

وب گردی