توزیع۵۹۴ کانکس در روستاهای زلزله زده کرمانشاه

مسئول قرارگاه خدمات رسانی شهید عباسی سپاه بیت المقدس کردستان گفت: سپاه کردستان ۵۹۴کانکس را در شش روستا تحت پوشش خود در مناطق زلزله زده توزیع کرده که بیشتر آنها اهدای شرکت ایستک بودند.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالحسین یوسفی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان در روستا تپه ماران در دشت ذهاب استان کرمانشاه گفت: به دستور مقام معظم رهبری سپاه پاسداران کشور به منظور کمک به مردم زلزله زده بسیج شدند و قرارگاه شهید عباسی کردستان چند ساعت بعد از زلزله در منطقه حاضر شد.

مسئول قرارگاه خدمات رسانی شهید عباسی سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه خدمات رسانی و کمک به مناطق روستایی به عهده سپاه گذاشته شد، از میان ۳۱ سپاه در کشور خدمات رسانی به شش روستا بر عهده کردستان گذاشته شد.

وی افزود: شش روستای تایشه ای، تپه ماران، صالح کوچری، بیشگان، برخ و باران سفلی و علیا با جمعیت ۲۹۰ خانوار روستایی و ۱۵۹ خانوار شهری تحت پوشش سپاه کردستان هستند.

سرهنگ یوسفی گفت: خانوار هایی که در شهر مستاجر بوده و اکنون به دلیل اینکه خساراتی دریافت نمی کنند مجبور به مهاجرت به روستا ها می شوند و تعداد جمعیت شهری حاضر در روستا به این دلیل است.

مسئول قرارگاه خدمات رسانی شهید عباسی سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد: جمعیت این شش روستا، هزار و ۱۳۵ نفر قبل از زلزله بود که بعد از زلزله ۵۴۴ نفر جمعیت شهری به آن افزوده شد.

وی گفت: در روز های ابتدایی زلزله تا کنون ۱۳۴ کامیون کمک مردمی حامل پوشاک، خوراک، دارو و غیره به منطقه اعزام شده اند.

سرهنگ یوسفی افزود: در روز های ابتدایی این حادثه ۳۵ هزار لیتر نفت سفید میان مردم توزیع شد.

مسئول قرارگاه خدمات رسانی شهید عباسی سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: بعد از این موارد تیم های مهندسی با تجهیزات و ماشین آلات لازم به مناطق اعزام شدند که تعداد ۳۰۰ راس احشام در زیر آوار بیرون آورده و با نظارت دامپزشکی کردستان دفن شد.

وی افزود: در روز های اولیه زلزله تیم های روانشناسان در منطقه حاضر شدند و با مشاوره به مردم آنها را برای ادامه زندگی روزمره آماده کردند و در روز های بعد از آن درمانگاهی در منطقه دایر و پزشک، پرستار و عوامل درمانگاه مستقر شده و به صورت رایگان در اختیار مردم هستند.

یوسفی با بیان اینکه ۵۰ تیم جهادی فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و امدادی به شش منطقه تحت پوشش کردستان اعزام شدند، گفت: با این وجود دو هفته بعد از شب وقوع زلزله تمامی مدارس باز و دایر شدند.

مسئول قرارگاه خدمات رسانی شهید عباسی سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد: سپاه پاسداران با کمک آموزش و پرورش لوازم و التحریر دانش آموزان را تهیه و در مدارس میان آنها توزیع کرد.

وی گفت: سه گروه از خواهران آموزش دیده پاسدار را به مناطق تحت پوشش اعزام کرده تا مشکلات زنان روستا را بررسی و شناسایی کنند که بعد از آن با کمک دانشگاه علوم پزشکی کردستان کادر های پزشکی و مامایی به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در این شش روستا ۲۳ نفر کشته شده بودند، گفت: در اوایل وقوع زلزله مشکلات دارویی در منطقه وجود داشت که با انتشار این مشکل در فضای مجازی کمبود دارو نیز در منطقه حل شد.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه امکان آتش سوزی در این مناطق وجود داشت، گفت: توسط یک خیر تهرانی ۶۰ کپسول آتش نشانی به منطقه ارسال و در میان مردم توزیع و آنها را آموزش داده تا در صورت وقوع آتش سوزی بتوانند با رعایت نکات ایمنی عملیات اطفاء حریق را انجام دهند.

مسئول قرارگاه خدمات رسانی شهید عباسی سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد: ساختن مسجد توسط سپاه با کمک یک پیمانکار خیر از اولین مکان هایی بود که در روستا های دشت ذهاب ستون های آن بالا رفت.

وی افزود: سپاه به منظور حذف چادر در فصل سرما به فکر ساختن کانکس هایی بود تا به صورت ثابت در منطقه وجود داشته باشد که در این راستا کانکس هایی ۱۶ متری برای مردم ساخته و نصب شد.

سرهنگ یوسفی گفت: ۲۶۶ کانکس اهدای مردم به این منطقه رسیده است که عمده آنها اهدایی از شرکت ایستک کردستان هستند.

وی افزود: در کل تعداد ۵۹۴ کانکس، ۱۳۰ حمام و دستشویی سیار و ۲۰ حمام و دستشویی ثابت در میان مردمان این شش روستا توزیع شده است.

مسئول قرارگاه خدمات رسانی شهید عباسی سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد: از سازمان بهزیستی کل کشور به سپاه ابلاغ شده است که تعداد هزار و ۲۰۰ باب منزل برای تحت پوششان بهزیستی در کرمانشاه ساخته شود.

وی افزود: از میان ۳۱ سپاه بیت المقدس در کشور تعداد ۲۰ باب منزل به سپاه کردستان برای ساخت ابلاغ شده است که سپاه نیز بعد از مشخص شدن مکان ساخت و دریافت نقشه آمادگی ساخت آن را دارد.

یوسفی گفت: در هر موردی که دولت نتواند فعالیتی انجام دهد سپاه کمک حال دولت می شود و آن را ساماندهی خواهد کرد.

901

کد خبر: 889338

وب گردی

وب گردی