شاغلین مجازی بیمه می شوند

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به شناسایی ۱۱ استارتآپ و کسب و کار نوین از پوشش بیمه‌ای کارکنان این مراکز خبر داد و گفت: ۳۰ هزار نفر از شاغلان مجازی بیمه می‌شوند

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد حسن زدا،معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به شناسایی 11 استارتآپ و کسب و کار نوین از پوشش بیمه‌ای کارکنان این مراکز خبر داد.

معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: تحت هر شرایطی شاغلین مجازی بیمه خواهند شد اما اگر با کارفرمایان توافق حاصل شود کارمان بهتر پیش می‌رود و پیش بینی می شود در این توافق بیش از 30 هزار نفر بیمه شوند.

او درباره بیمه مشاغل تحت وب و استارت آپ‌ها اظهار کرد: زیرپوشش گرفتن مشاغل مجازی در دستور کار اداره کل امور بیمه شدگان قرار دارد و جلسات متعددی با صاحبان این مشاغل برگزار شده است.

*شکل جدید رابطه کارفرمایی

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: نوع رابطه این کارفرمایان با افراد خود، یک رابطه جدید است. به عنوان مثال در شرکت‌های تاکسی آنلاین چون اسنپ و تپسی، راننده از کارکنان آنجا نیست ولی ارتباط ارگانیک هم دارد؛ حقوق بگیر نیست ولی درصدی یا پورسانتی هم دریافت می‌کند. وی افزود: این نوع از رابطه باعث می‌شود به سمت شکل جدیدی از کار برویم، با این حال تحت هر شرایطی شاغلان مجازی بیمه خواهند شد.

*استفاده از قانون بیمه اجباری

زدا گفت: اگر به توافق نرسیم ناچار هستیم از طریق قانون بیمه اجباری وارد شویم و چاره دیگری برایمان نمی‌ماند و نتیجه آن می‌شود که موسسه حسابرسی ما حسب دستور به این واحدها مراجعه و از طریق بررسی اسناد و دفاتر مالی و نرم افزارها، افراد مرتبط را شناسایی و برای بیمه اقدام می‌کند.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 890358

وب گردی

وب گردی