مردم مطالبات خود را با آرامش مطرح کنند تا بهانه دست دشمن نیفتد

غلامرضا خواجه‌ سروی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه با بیان اینکه دولت یا از وضعیت اقتصادی مردم اطلاع ندارد یا جدی نمی‌گیرد، گفت: رهبری بارها درباره مسائل اقتصادی هشدار دادند و دولت باید بداند تنها راه برون‌رفت از مشکلات، اجرای راهکارهای رهبری است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ غلامرضا خواجه‌ سروی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه در زمینه مسائل اقتصادی توقعاتی از دولت وجود دارد، گفت: با وعده‌هایی که کاندیداها بخصوص کاندیدای پیروز در انتخابات یازدهم و دوازدهم دادند و با پذیرش برجام مردم توقع داشتند وضعیت اقتصادی بهبود یابد ولی اینگونه نشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز بارها در رابطه با مسائل اقتصادی هشدار داده و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند، حتی ایشان دو سال پیاپی را به عنوان سال‌های اقتصادی نامگذاری کردند و توجه زیادی به این موضوع داشتند تا وضعیت اقتصادی بهتر شود ولی این راهکارها اجرایی نشد.

برنامه‌ریزی‌های اقتصادی دولت در رونمایی‌ها خلاصه شده است

خواجه سروی ادامه داد: در حال حاضر در جنگ اقتصادی با کشورهای بزرگ هستیم که آنها این جنگ را آغاز کردند و در حال ادامه آن هستند و در این شرایط انتظار می‌رفت که مسؤولان دولت به خصوص وزرا این شرایط را درک کرده و برای مدیریت اقتصاد کشور تلاش کنند ولی برنامه‌ریزی‌ها در رونمایی‌هایی خلاصه شده و اقدام خاصی صورت نگرفته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بدون اینکه بخواهیم مقصریابی کنیم باید بگوییم مسئولیت اجرایی امور اقتصادی در اختیار دولت است،‌ وضعیت اقتصادی کشور ما از زمان جنگ تحمیلی بدتر نیست، آن زمان با وجود بمباران، مشکلات ارزی و آواره‌های جنگی شرایط کشور را اداره کردیم و حالا شرایط ما بسیار بهتر است ولی مشکل این است که دولت یا اطلاع ندارد یا اطلاع دارد ولی جدی نمی‌گیرد که این مساله کار را به اینجا می‌کشاند.

اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی است

وی گفت: گرفتاری‌های مختلف، بیکاری و تعطیلی صنایع سبب نارضایتی مردم شده که ضد انقلاب نیز از این مسائل سوء استفاده می‌کنند، بنابراین دولت باید از حالت بی‌خیال و بی‌تفاوت خارج شود و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را اجرا کند که تا زمانی که این جدیت وجود نداشته باشد مشکلات بیشتر می‌شود.

خواجه‌سروی عنوان کرد: باید وزرای مرتبط دست به دست هم دهند تا این مشکلات مرتفع شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: سوالاتی در جامعه وجود دارد به طور مثال اینکه برجام پذیرفته شده باید مشکل ارزی نداشته باشیم پس چه شد، دولت باید فکری کند.

وی ادامه داد: البته مردم فهیم نیز باید دقت کنند که تنها از طریق آرامش می‌توان مطالبات را پیگیری کرد و نباید به دست دشمن و ضدانقلاب بهانه بدهیم.

منبع: فارس

202

کد خبر: 891213

وب گردی

وب گردی