سمیعی نسب: تولید ملی همان درون زایی است

استاد دانشگاه با اشاره به این که چالش امروز بیکار داشن اموختگان است اظهار داشت: 32 یا 33 درصد از دانش آموختگان دانشگاه ها در حال حاضر بی کار هستند.

مصطفی سمیعی نسب استاد دانشگاه و مدیر گروه مطالعات اقتصادی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، ضمن اشاره به مسئله تعامل با اقتصاد جهانی گفت: مسئله تعامل با اقتصاد جهانی و این که ما در تقسیم کار آن ورود پیدا کنیم یعنی نقشی را باید بپذیریم که طراحی آن توسط اقتصاد جهانی است که در واقع نقش آفرینی برای ما ترسیم می کنند.

وی با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب به تولید داخلی که تولید داخلی را ستون فقرات اقتصاد کشور می دانند اظهار داشت: تولید ملی همان درون زایی است اگر این مبحث حل شود بسیاری از چالش هایی که با ان روبرو هستیم حل خواهد شد.

مدیرگروه مطالعات اقتصادی دانشگاه امام صادق در ادامه با در نظر داشتن این نکته که مهم ترین چالش امروز بیکاری دانش آموختگان دانشگاه ها است ابراز کرد: 32 یا 33 درصد از آن ها در حال حاضر بی کار هستند.

سمیعی نسب با اشاره به این که نرخ بیکاری 32 تا 33 درصدی بین دانش آموختگان دانشگاه ها گفت: حل این مشکل تنها از طریق تولید ملی و درون زایی است.

303

کد خبر: 891552

وب گردی

وب گردی