شهرداری سرعین به مراجع قضایی معرفی شد

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: در پی آلودگی قابل‌توجه پسماند در شهر سرعین، شهرداری این شهر به مراجع قضایی معرفی‌شده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد خداپرست صبح پنج‌شنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: محل فعلی دفن زباله در شهر سرعین فاقد مجوزهای زیست‌محیطی بوده و زباله‌های شهری بصورت کاملاً غیراصولی و غیرفنی از سوی شهرداری سرعین در محل تلنبار می‌شود.

وی افزود: عدم مدیریت صحیح زباله در این محل باعث انتشار بوی نامطبوع شده و دود حاصل از اشتعال آن نیز آلودگی هوا را در پی دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان متذکر شد: عدم حصارکشی اطراف محل و عدم پوشش دهی مناسب و روزانه زباله با خاک، باعث انتشار و پراکنده شدن زباله‌های نایلونی و پلاستیکی با کوچک‌ترین وزش باد در سطح وسیعی از منطقه شده و منظره نامطبوعی را در اطراف شهر توریستی سرعین ایجاد کرده است.

خداپرست ادامه داد: به رغم پیگیری‌های مستمر و مکاتبات متعدد از سوی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان و نمایندگی حفاظت محیط‌زیست شهرستان سرعین و مصوبات کارگروه استانی و شهرستانی مدیریت پسماند، متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در جهت ساماندهی و رفع آلودگی در این محل مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به وظیفه نظارتی ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها در قبال مسئله پسماند، از معرفی شهرداری سرعین به مراجع قضایی به دلیل ایجاد آلودگی در محل دفن زباله و تهدید علیه بهداشت عمومی خبر داد.

901

کد خبر: 893152

وب گردی

وب گردی