اعلام برنامه‌های اندیشگاه فرهنگی در هفته جاری

هشت نشست تخصصی د رهفته جاری به همت اندیشگاه فرهنگی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یکشنبه 17 دی ماه روز پرکار اندیشگاه فرهنگی است. در این روز نشست «افعال و اسماء الهی از دیدگاه علامه طباطبایی (ره)، بررسی کتاب توحید» با حضور محمدحسین رحیمی ساعت 14:30 تا 16 در سالن همایش ساختمان آرشیو ملی و در همین ساعت نشست «تفسیر غزلیات حافظ» با حضور حجت الاسلام ناصر نقویان در سالن اندیشگاه فرهنگی برگزار می‌شود.

همچنین در این روز مراسم رونمایی از کتاب «گفتگوی معمارانه» نوشته یوجین راستکین و با حضور محمدرضا جودت مترجم کتاب؛ به همراه نمایش فیلم مستند درباره مترجم که ساخته محمد هژبری است در ساعت 14 تا16:30 در مرکز همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

در ادامه این برنامه ها 17 دی ماه آغاز سلسله نشست‌های «جست و جوی بی پایان؛ فلسفه روشنگری از کانت تا رالز» با حضور حسین هوشمند؛ استاد دانشگاه است. این نشست در روزهای یکشنبه ساعت 16 تا 18 در سالن اندیشگاه فرهنگی برگزار می‌شود.

دوشنبه 18 دی ماه چهارمین نشست «معرفی نقد و بررسی رویکردهای تکاملی به فلسفه» با حضور هادی صمدی؛ استاد دانشگاه در ساعت 14 تا 16 در سالن اندیشگاه فرهنگی و همچنین نشست معرفی کتاب «سازمان زنان ایران» با حضور حمیرا رنجبر عمرانی؛ مولف کتاب در ساعت 16 تا 17:30در دفتر انجمن زنان پژوهشگر تاریخ (طبقه چهارم) در ساختمان آرشیو ملی برگزار خواهد شد.

روز سه‌شنبه 19 دی نشست «بررسی آرا و اندیشه های هانری کربن» با حضور انشاالله رحمتی؛ استاد دانشگاه آزاد در ساعت 15 تا 16:30 و روز چهارشنبه جلسه هشتم از نشست «تاریخ اسلام؛ عصر رسالت تا پایان دوران اموی» با حضور مرضیه محمدزاده؛ استاد دانشگاه، نویسنده و محقق تاریخ و تمدن ملل اسلامی در ساعت 11 تا 13 در سالن اندیشگاه فرهنگی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در برنامه‌های اندیشگاه می‌توانند به محل کتابخانه ملی، واقع در اتوبان حقانی (غرب به شرق)‌ بعد از ایستگاه مترو بلوار کتابخانه ملی مراجعه کنند.

502

کد خبر: 894119

وب گردی

وب گردی