توسعه واحدهای تولیدی موجب افزایش اشتغالزایی در استان می‌شود

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی استان به نوسازی ماشین‌آلات خود، گفت: توسعه و نوسازی واحدهای تولیدی موجب پایداری تولید و افزایش اشتغالزایی در استان می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، مجید خدابخش در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌شرقی، افزود: در این پنجره واحد به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و تسهیل امور مربوط به سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید باید اطلاعات مربوط به زمین‌های قابل واگذاری و زیرساخت‌های موجود در مناطق قابل سرمایه‌گذاری در دسترس سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

وی اظهارکرد: شرایط و مدارک لازم برای سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف قابل سرمایه‌گذاری نیز باید به‌صورت شفاف در این پنجره واحد در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد تا سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری و دریافت مجوز از دستگاهی به دستگاه دیگر مراجعه نکنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر تلاش دستگاه‌های مسئول برای تسهیل امور مربوط به سرمایه‌گذاری در استان یادآوری کرد: به‌منظور رفع مشکل کمبود زمین برای سرمایه‌گذاری باید به سمت طبقاتی کردن واحدهای صنعتی حرکت کرد.

خدابخش با اشاره به نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی استان به نوسازی ماشین‌آلات خود، ادامه داد: توسعه و نوسازی واحدهای تولیدی موجب پایداری تولید و افزایش اشتغالزایی در استان می‌شود.

وی با تأکید بر ایجاد امکانات لازم برای شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران نوپا و کارآفرین در شهرک‌های صنعتی گفت: باید زمین‌های اطراف تبریز که بدون استفاده مانده را به شهرک صنعتی تبدیل کرد و این زمین‌ها را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی از مدیران دستگاه‌های استانی خواست ارتباط بیشتری با مردم برقرار کرده و زمانی را برای شنیدن حرف‌ها و مشکلات مراجعه‌کنندگان اختصاص دهند.

خدابخش افزود: گوش کردن به حرف‌های مردم و چاره ‌ندیشی برای برطرف کردن مشکلات آنان از وظایف مدیران و مسئولان دستگاه‌ها بوده و باید در این زمینه بیشتر همت کنند.

در این جلسه مدیران کل گمرک و صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گزارشی از اقدامات دستگاه‌های تحت مدیریت خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی ارایه کردند.

901

کد خبر: 894122

وب گردی

وب گردی