ابلاغ آیین نامه امتحانات جامع دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ آیین نامه امتحانات جامع دانشگاه آزاد اسلامی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد اهواز، دکتر مسعود صانعی مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: در حوزه نظارت و ارزیابی آموزشی سازمان معتقدیم باید همانند یک پلیس وظیفه شناس و حاضر در صحنه عمل کرد تا واحدهای دانشگاهی، با سرعت ایمن و مطمئن، به حرکت رو به جلوی خود در افزایش کیفیت آموزشی بپردازند.

وی به تشریح روند کاری حوزه اداره کل نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه پرداخت و گفت: به هر واحدی که در آموزش خوب و یا متوسط عمل کند، فرصت اصلاح سه ماهه داده شده و اگر در بازرسی های بعدی مشکلات برطرف نشده بود، تصمیم لازم گرفته و تعیین تکلیف می کنیم.

صانعی از حضور فعال نظارت و ارزیابی آموزشی در واحدها به عنوان یکی از دلایل کاهش اساسی مشکلات آموزشی نام برد و گفت: بزودی سامانه جامع نظارت و ارزشیابی آموزشی دانشگاه بصورت سراسری راه اندازی خواهد شد و در حال حاضر خوزستان به عنوان یکی از استان های پایلوت آزمایشی این طرح قرار دارد.

وی به اجرای طرح تعاون و بازمهندسی هیات علمی در واحدهای دانشگاهی به عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: تاکید بر عدم استفاده از اساتید در دروس و رشته های که تخصصی در آنها ندارند مورد نظر است.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزسیابی دانشگاه خاطرنشان کرد: در انتخاب مسئولین IT واحدها از افراد مطمئن و مورد وثوق بهره گیری شود تا خدای ناکرده نمره ای جابجا نشود.

صانعی از رونمایی آیین نامه امتحانات جامع دانشگاه آزاد اسلامی در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: به زودی آیین نامه امتحانات جامع دانشگاه ابلاغ خواهد شد و سازمان مرکزی دانشگاه تلاش دارد با برگزاری کارگاه هایی آموزشی، آیین نامه جدید ارتقاء اعضای هیات علمی را نیز عملیاتی و اجرایی نماید.

صانعی به حضور موثر و نظارت مسئولین ارشد دانشگاه در برگزاری جلسات امتحانی دانشجویان تاکید کرد و گفت: حضور موثر هیات رئیسه، روسای دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی می تواند سبب آرامش امتحانات باشد.

وی گفت: حضور خوب و مستمر مسئولین همیشه نجات دهنده دانشگاه ها بوده است و حوزه های آموزش، اداری مالی و دانشجویی می توانند با همکاری بین حوزه ای خود، ضمن موثر بودن در ایام امتحانات، شرایط آرام و مناسبی برای دانشجویان عزیز فراهم آورند.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی حضور اساتید را در جلسه امتحانی یک ضرورت و الزام برشمرد و گفت: قبلاً در این خصوص بخشنامه ای صادر شده و موکداً به حضور تمامی اساتید در جلسات امتحانی تسریع و اشاره شده است، لذا معاونین آموزشی واحدهای دانشگاهی به دقت نسبت به اجرای این بخشنامه سازمان اقدام کنند.

صانعی تحویل سئوالات اساتید به حوزه امتحانی واحد، تصحیح به موقع اوراق امتحانی، اعلام به موقع نمرات در تمامی مقاطع تحصیلی، پرهیز از طرح سئوالات نامتعارف، عدم تعطیلی امتحانات را مورد توجه و تاکید قرار داد.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی آموزشی دانشگاه، کشور ایران اسلامی را مملکت امام زمان (عج) برشمرد و گفت: برای استقرار این نظام خون پاک هزاران شهید نثار شده و باید ضمن هوشیاری تمهیدات لازم برای حفظ و صیانت از آرمان های بنیانگذار انقلاب و نائب بر حقش مقام معظم رهبری و شهیدان هشت سال دفاع مقدس، شهدای هسته ای و شهدای مدافع حرم اندیشیده و دشمنان نظام اسلامی و ملت غیور ایران را مایوس نماییم.

دکتر شهرام لک دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز پیش سخنان مدیرکل نظارت و ارزشیابی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تشکر از وی برای سفر به استان در آستانه برگزاری امتحانات پایان نیمسال تحصیلی، اظهار کرد: حضور ایشان باعث افتخار استان است که در این برهه حساس، بتوانیم ضمن بهره مندی از تجربیات ارزشمند دکتر صانعی، از برنامه های آینده اداره کل نظارت و ارزشیابی دانشگاه آگاه و مطلع شویم.

وی خطاب به روسای واحدهای دانشگاهی استان خوزستان گفت: در شرایط برگزاری امتحانات تلاش وافر شود، تا با ایجاد فضای مناسب، آرام، ایمن و بدون دغدغه، دانشجویان امتحانات خود را پشت سر گذرانده و برای ثبت نام نیمسال بعد آماده شوند.

لک با تاکید بر وظیفه دانشگاه برای فراهم سازی شرایط ادامه تحصیل دانشجویان خاطرنشان کرد: افتخار دانشگاه آزاد اسلامی این است که هیچ علاقمندی به ادامه تحصیل را بخاطر مشکلات مالی از تحصیل محروم نشده و روسای واحدها تلاش کنند هیچ دانشجویی بخاطر مشکلات مالی از امتحانات پایان ترم محروم نشده و با توجه به شرایط، به هر طریق ممکن مراعات حال دانشجویان و خانواده های آنها شود.

دکتر سروش زرین آبادی رئیس دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان ضمن تشکر از سفر دکتر صانعی به اهواز، از نظر مثبت مدیرکل نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه نسبت به خوزستان تشکر و افزود: جای بسی خوشحالی است که برای نظارت و ارزشیابی آموزشی کشور از نیروهای استان خوزستان به کرات استفاده شده است.

وی با ارائه گزارشی از شورای تخصصی معاونین آموزشی استان گفت: در استان جلسات متعددی در بحث افزایش کیفیت داشته ایم و بخشنامه هایی حسب دستور، برای سرعت بخشیدن به امر کیفی سازی امور آموزشی استان نیز صادر و ابلاغ کرده ایم.

زرین آبادی اظهار کرد: اگر مطلق نبینیم تمام تلاش خود را کرده ایم که مشکلات آموزشی را کاهش و از میانگین کشوری انحراف نداشته باشیم و تلاش داریم با همفکری همه ارکان آموزشی استان، با ایجاد وحدت رویه این انحراف ها و خطاها را نیز به صفر برسانیم.

وی به روند نزولی در ارسال کمیسیون موارد خاص آموزشی به سازمان به عنوان یکی از دستاوردهای آموزشی استان اشاره کرد و گفت: در استان در بحث جایابی اساتید در برخی از رشته های محدود، دچار مشکل شده ایم، که امیدواریم با کمک سازمان مرکزی، برای آنها نیز تصمیم مقتضی اتخاذ گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالباری جوانمردزاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از تفکر به عنوان نیرویی آزاد، رها و بدون جهت و از تعقل به عنوان نیروی هدفمند و دارای جهت نام برد و گفت: بصیرت و تعقل مردم در راهپیمایی های 9 دی ماه و پس از آن نشان داد، مردم ایران اسلامی تعقل لازم را پیدا کرده اند و این همان تجلی اراده خداوند و پیوند امت با ولایت است که از تفکر و تعقل گذشته و به بصیرت واقعی رسیده است.

وی با طرح پرسشی، راه آورد آموزش در دانشگاه را مورد نقد قرار داد و افزود: باید بررسی کنیم این راه آورد در تعقل است و یا در تفکر و لذا استاد دانشگاه همیشه باید به روز بوده و در حال رشد و تکامل و یک استاد هرگز نباید دو جلسه درسی یکسان داشته باشد.

جوانمردزاده خاطر نشان کرد: نظارت و ارزیابی در دانشگاه باید مستمر و همیشگی بوده، تا شاهد رشد و حرکت رو به جلو باشیم.

در ادامه تعدادی از روسای واحدهای دانشگاهی استان خوزستان به طرح سئوالات خود در حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی پرداختند.

کد خبر: 894216

وب گردی

وب گردی