به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در دهه گذشته، دولتها و شرکتهای بزرگ، بیش از پیش به اندازهگیری احساسات مردم علاقهمند شدهاند: شاخص شادی، شادی ناخالص ملی، تندرستی و روانشناسی مثبتگرا همه اصطلاحاتی هستند که امروزه بر سبک زندگیمان حاکم شدهاند. درنتیجه، احساسات و عواطف ما به منبعی جدید برای خرید و فروش تبدیل شده است.
در گذشته، هیچ سرنخی درباره آنچه مردم را شاد میکند نداشتیم، اما حالا از آن اطلاع داریم…
هدف راهب بودایی که در نشست مجمع جهانی اقتصاد (2014) برای رهبران جهان درباره مراقبه سخنرانی میکرد چه بود؟ چرا در بسیاری از شرکتهای بزرگ موفق، منصبی بهعنوان «مدیریت ارشد شادی» وجود دارد؟ فردی که میخواهد شما را استخدام کند، از ترکیبات شیمیایی مغزتان چه موضوعی دستگیرش میشود؟
ویلیام دیویس در این کتاب، با پژوهشی جالب، تاریخ، علم و ایدهها را با هم تلفیق میکند و نشان میدهد که چگونه تندرستی بر تمام جوانب زندگی ما از جمله کسب و کار، امور مالی، بازاریابی و تکنولوژی هوشمند تأثیر میگذارد. کتاب حاضر شما را بر آن میدارد تا در مورد همه امور زندگیتان بازنگری کنید.
ویلیام دیویس (نویسنده کتاب) جامعهشناس و اقتصاددان سیاسی است. نوشتههای او در نشریات New Left Review، Prospect، Financial Times، Political Quarterly و Daily Beast منتشر شده است.
کتاب «صنعت شادی» اثر ویلیام دیویس با ترجمه اعظم ورشوچیفرد در ۳۲۰۰۰ تومان توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه راهی بازار نشر شد.
502