توقف افزایش قیمت محصولات لبنی/ با گرانفروشی برخورد می شود

سخنگوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، قیمت اقلام پرمصرف لبنی در اکثر برندها به قبل از افزایش قیمت‌ ها بازگشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ غلامرضا کاوه با اشاره به مصوبه شماره ۴۸۰۲۱ مورخ ۹۴/۴/۱۶ ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها که براساس آن قیمت محصولات لبنی پرمصرف (شیر، پنیر و ماست) در گروه اول کالاهای اولویت‌دار قرار گرفته‌اند، گفت: با پیگیری‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، افزایش خودسرانه قیمت برخی محصولات لبنی توسط تعدادی از واحدهای تولیدکننده محصولات لبنی متوقف و قیمت محصولات مذکور به قبل از افزایش قیمت‌ها بازگشت.

او تصریح کرد: با توجه به لزوم جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت اقلام لبنی و لزوم اعمال، قانون موارد تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال و تحت رسیدگی است.

کاوه با قدردانی از واحدهایی که قیمت‌ها را به قبل برگردانده‌اند و از قانون و مقررات تبعیت کرده اند، از مصرف‌کنندگان درخواست کرد در صورت مواجهه با گرانفروشی هرگونه کالا و خدمات بخصوص موادلبنی و تخم‌مرغ، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها را از طریق اطلاع‌رسانی به سامانه ۱۲۴، یاری نمایند.

منبع: مهر

401

کد خبر: 897612

وب گردی

وب گردی