فضای رقابتی در جامعه و کشور برای جذب دانشجو /مکلفیم از موارد فرهنگی در واحدها غفلت نکنیم

آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد اهواز، آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز با حضور رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان، روسای واحدهای دانشگاهی استان، شوراهای تخصصی استان و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عبدالباری جوانمردزاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: انجام هر کاری برای رضای خداوند موجب برکت و پیشرفت امور خواهد بود.

وی با الهام از فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) از شروع و پایان هر کاری به عنوان یک عمل مقدس نزد خداوند یاد کرد و افزود: اگر فردی بخواهد خاتمه عملش دنباله دار بوده و برکت داشته باشد باید آغاز کار را با یاد خدا شروع کنند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان از دوران مسئولیت دکتر لک، به عنوان دورانی خوب یاد کرد و گفت: دکتر لک استاد تمام و عضو هیات علمی واحد اهواز است و در دوران تصدی مسئولیت وی همواره توام با تلاش و در حد توان و گاه فوق توان خود، به انجام امور محوله مشغول بودند.

وی جاذبه و دافعه را از خصوصیات یک مدیر ارشد برشمرد و گفت: اساساً انتظار کشیدن از یک مدیر که بتواند رضایت همه نیروها را بدست آورد، یک امر نادرستی است و مدیریت اصولاً باید جاذبه و دافعه داشته باشد و مراد از جذب، جذب حداکثری انسانهای مومن، با انصاف، با درایت و معتدل و دافعه نسبت به کسانی فاقد شرایط فوق باشد و بنابراین، در هر مسئولیتی، عده ای قلیلی ناراضی خواهند بود.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان به فرمایش رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در فرمایشات متعددی، خود را یک انقلابی و نه یک دیپلمات معرفی می کنند و این بدین معنی است که من -رهبر- نسبت به اصول و مبانی دین، ارزشها و انقلاب معتقد و حاضر به معامله با هیچ کس و هیچ گروهی نیستم.

وی جریان سازی انقلابی را یکی از برکات فرمایشات معظم له معرفی کرد و گفت: مدیریت انقلابی مبتنی بر ارزش ها و برای رضای خدا جهت پیشرفت کشور و دانشگاه ضروری است و ملاک کیفیت و موفقیت در عمل و خدمت، خواهد بود.

جوانمردزاده خدمت برای رضای خدا و خلق خدا را مهم برشمرد و تاکید کرد: اگر خدمتمان این گونه بود اهل بهشت خواهیم بود، در غیر اینصورت اگر برای رضای غیر خدا کار کنیم، ذره ای ارزش نداشته و به خطا رفته ایم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به شخص یا گروه خاصی نیست و همه روسای سابق به سهم خود در رشد و تعالی آن نقش داشته اند و دانشگاهی که با حمایت حضرت امام خمینی (ره) و کمک یک میلیون تومانی در سال 61 آغاز به فعالیت کرد، امروز به درخت تنومند و مثمری تبدیل شده که فرزند، محصول و ره آورد انقلاب اسلامی است و همه موظفیم از این دستاورد بزرگ انقلاب محافظت و حجت الاسلام دکتر براتی رئیس تازه نفس آن را کمک کنیم.

در این مراسم دکتر شهرام لک رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز ضمن تشکر از انتخاب هوشمندانه و مدبرانه دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس و هیات امناء دانشگاه را توسط مقام معظم رهبری (مدظلله العالی)، حضور دکتر رهبر رئیس دانشگاه را یک فرصت طلایی برای این مجموعه عظیم آموزش عالی دانست و گفت: حضور این بزرگواران می تواند این میراث ماندگار را جاودانه کرده و سبب رشد و تعالی دانشگاه و ادامه بالندگی آن باشد.

وی مسئولیت را امانتی برشمرد که به دست ما رسیده و باید در زمانی دیگر به نفر بعدی تحویل داده شود به توفیق خدمت گذاری در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و جامعه دانشگاهی استان به عنوان انجام یک وظیفه و افتخار اشاره کرد و گفت: امیدوارم خداوند متعال به حجت الاسلام و المسلمین دکتر براتی که قبول مسئولیت کرده و ان شاءالله منشاء خیر برای دانشگاه خواهد بود، توفیق دهد و من به ایشان برای قبول این مسئولیت بزرگ تبریک عرض می نمایم.

لک ضمن ابراز خرسندی از همکاری با جمع کثیری از همکاران در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در طی مدت مسئولیت خود، اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای دو هدف عمده بکار گرفتم و آن دو هدف، یکی حفظ آرامش در مجموعه و دیگر رضای خداوند و خلوص نیت بود.

وی با تاکید بر این مطلب که افراد شاغل در مسئولیت های فعلی دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اهواز در سلامت کامل و با نهایت تلاش و کوشش در پیشبرد اهداف دانشگاه از خود ایثار به خرج داده اند، گفت: همه دوستان و خصوصاً هیات رئیسه و شخص دکتر زرین آبادی، با تلاش و کوشش مثال زدنی خود توانستند امور واحد و استان را به پیش برده که حقیقتاً از همه آنها تشکر و سپاسگزاری می کنم.

لک به حجم بالای کار در استان و واحد اهواز اشاره کرد و گفت: در این مدت سه سال و چند ماه که از تجمیع واحد اهواز، علوم و تحقیقات خوزستان و ستاد هماهنگی استان می گذرد، با انجام یک تقسیم کار خوب و تعامل مثال زدنی دکتر زرین آبادی امور مربوط به استان و واحد اهواز را به جلو بردیم که همین جا از زحمات ایشان و مجموعه دبیرخانه هیات امناء تقدیر و تشکر می نمایم.

عضو هیات علمی واحد اهواز، حضور فردی با سوابق کاری و تجربیات موثر و روشن در راس مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد اهواز را ستود و گفت: حاج آقا براتی با کوله باری از مسئولیت های اجرایی و فرهنگی این مسئولیت خطیر را بر عهده گرفته و انشاا... در این مسیر که مسئولیت بر عهده شان است، موفق خواهند بود و ما هم به عنوان یک برادر و دوست در کنار وی خواهیم بود.

لک استفاده از نیروهای با درایت و بهره گیری از پتانسیل نیروهای کارآمد دانشگاه را در طی نمودن مسیر مورد توجه قرار داد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان، امروز درگیر مسائل و مشکلات کاهش دانشجو و کاهش شهریه است و لذا بنظر می رسد با حفظ آرامش در مجموعه می توان برای برون رفت از مشکلات راهکارهایی اجرایی ارائه نمود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فرج اله براتی سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز گفت: لازم می دانم از دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امناء دانشگاه و دکتر رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای سپردن این مسئولیت مهم به اینجانب تشکر کنم که ما را به عنوان سربازی در راه خدمت به دانشگاه ماموریت دادند و از خداوند متعال خواهانم توفیق خدمتگزاری و انجام وظیفه عنایت فرماید تا با سربلندی این مسئولیت را تحویل نفر بعدی دهم.

براتی بر وحدت و ایجاد فضای برادری، همدلی برای حفظ ارزش های دینی و اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه تاکید کرد و افزود: امروز مسئولیت و تکلیف دانشگاه را به بنده و در آینده به شخص دیگری واگذار خواهند کرد و آن چیزی که مهم است اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه های علمی، پژوهشی و فرهنگی خواهد بود.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با تاکید بر تشخیص درست راه و حرکت در مسیر اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، به نعمت خداوند متعال به انسان که همانا عقل و شعور است اشاره کرد و گفت: این عقل و شعور به دیگر موجودات داده نشده و فقط انسان است که می تواند با استفاده از آن به انتخاب براساس آگاهی دست بزند و ما وظیفه داریم با استفاده از تسلط و بهره گیری از طبیعت، دنیا و علوم تجربی براساس تعقل و اندیشه و سایر علوم انسانی و با تلفیق آنها، برای زندگی بهتر تا رسیدن به سعادت استفاده کنیم.

وی به پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این استان قریب به 100 هزار نفر دانشجو، بیش از 1600 نفر هیات علمی تمام وقت و 2750 نفر کارمند دارد و این سرمایه انسانی عظیم می تواند با هم اندیشی، هم افزایی و مدیریت منطقی در راه رضای خدا به کار گرفته و موثر واقع شود.

دبیر جدید هیات امناء استان به فضای رقابتی در جامعه و کشور برای جذب دانشجو به عنوان یک چالش پرداخت و گفت: باید با همین سهم دانشجو و شهریه به فکر حل مشکلات بوده و با استفاده از خلاقیت، این چالش پیش رو را برداریم.

براتی با تاکید بر بررسی و بازبینی برنامه های قبلی واحدهای استان خاطرنشان کرد: نیاز است با بررسی و بازبینی مجدد در برنامه ها با استفاده از خلاقیت نیروی انسانی موجود در دانشگاه، تغییرات کاربردی در برنامه ها ایجاد گردد و چنانچه مسیر صحیح انتخاب شده به تقویت و ادامه آنها مبادرت ورزیم.

سرپرست واحد اهواز با تاکید بر فرمایشات دکتر ولایتی برای توجه به امور فرهنگی و معنوی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما مکلفیم از موارد فرهنگی در واحدها غفلت نکنیم و باید با وحدت و همدلی، نه با حدس و گمان، نه با غیبت و ناحق گویی، به سمت اهداف رئیس هیات موسس و هیات امناء دانشگاه حرکت کرده و از برخی غفلت هایی که در دوران گذشته متاسفانه در دانشگاه رخ داده بود، دور شده و با آگاهی به خدمت گذاری، با ارائه راه حل، مشکلات را برطرف کنیم.

براتی ارزش علم را بسیار بالا دانست و گفت: باید تلاش شود مراکز علمی استمرار فعالیت داشته و ارزشهای دینی در آن تسری نماید و لذا باید رشد در تمام حوزه های دانشگاه اعم از علمی، فرهنگی متوازن باشد تا هم خداوند و هم شهداء و هم امام شهداء از ما راضی و خوشنود باشند.

دبیر جدید هیات امنای استان پویایی در فعالیت های فرهنگی و اثر گذاری و قابل ارزیابی بودن هزینه کردها را مهم و اساسی برشمرد و خاطرنشان کرد: اثر گذاری یک فعالیت فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد و با نظارت بر اجرای فعالیت های فرهنگی از اجرای برنامه های تکراری اجتناب گردد تا موازی کاری صورت نگیرد.

وی با تاکید بر افزایش معرفت و ایمان کل افراد مجموعه دانشگاه، گفت: باید از حاشیه سازی فاصله گرفته و انسان با کرامت پرورش دهیم و انجام این مهم، فقط با تزکیه قبل از علم آغاز می شود.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان توجه به فرهنگ عفاف و حجاب، تغییر فضای تخریب و بدور از قوم گرایی و گروه گرایی، توجه و اولویت بندی به تمام استعدادها، پرهیز از فضای حاشیه سازی را از مهمترین برنامه های خود در حوزه فرهنگ و معنویت برشمرد و گفت: همه باید دست در دست هم یک دانشگاه سربلند، فرهنگی، پیشرو و نمونه اسلامی بسازیم.

کد خبر: 899543

وب گردی

وب گردی