دغدغه‌ای برای تأمین میوه شب عید نداریم

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تهران گفت: برای تامین میوه شب عید، تمهیدات لازم انجام شده و دغدغه ای از این بابت نداریم.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران گفت: امسال محصولات داخلی سیب و پرتقال، از نظر کمی و کیفی در شرایط مطلوبی قرار دارند و با هماهنگی های انجام شده، بارگیری میوه ها از مبدأ ظرف دو روز آینده آغاز خواهد شد.


وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، برای استان تهران، 2500 تن سهمیه سیب و 4000 تن سهمیه پرتقال مورد نیاز است که با توجه به رویکرد حمایت از تولید داخلی، محصول سیب تماماً از دماوند در استان تهران و محصول پرتقال از منطقه نکا در استان مازندران تامین خواهد شد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تهران، با اشاره به ضرورت انتخاب محصول با کیفیت برای توزیع در بازار شب عید، اظهار داشت: با استقرار نماینده جهاد کشاورزی در مبدأ بارگیری، نظارت کامل بر تحویل محصول با کیفیت انجام‌می شود.

قاسمی فرزاد، در ادامه بر نظارت مستمر بر قیمت ها در ایام‌منتهی به عید نوروز و تعطیلات تاکید کرد و گفت: با فعالیت مستمر گشت های نظارتی، بروضعیت بازار، کیفیت کالاها و قیمت ها نظارت خواهد شد و تیم های نظارتی متشکل از نمایندگان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی با متخلفین برخورد قانونی خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: کلیه دستگاه های مسئول در بخش تنظیم بازار باید با تامین کالاهای ویژه شب عید و عرضه در زمان مناسب، از افزایش کاذب قیمت ها جلوگیری نمایند.ساماندهی شبکه توزیع و نظارت بر عملکرد آن، به منظور دسترسی به موقع اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال و شب عید باید با جدیت صورت گیرد.

در این جلسه، همچنین بر ضرورت هماهنگی سازمان میوه و تره بار، اتاق اصناف و اتحادیه های بارفروشان به منظور ایجاد شبکه مناسب برای توزیع میوه در بازار تاکید شد.

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه، موضوع تنظیم بازار تخم مرغ بود که با توجه به اعلام آمادگی شرکت پشتیبانی امور دام، برای تامین تخم مرغ مورد نیاز، مقرر شد توزیع تخم مرغ در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های عرضه مستقیم و واحدهای صنفی منتخب انجام شود تا با افزایش عرضه، کاهش قیمت صورت گیرد.

304

کد خبر: 900266

وب گردی

وب گردی