سامی عنان از لیست انتخابات ریاست جمهوری مصر حذف شد

کمیته ملی انتخابات مصر شب سه شنبه نام "سامی عنان"، رئیس سابق ستاد کل ارتش این کشور را از لیست انتخاباتی حذف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از القدس العربی، این تصمیم در پی آن گرفته شد که ستاد کل ارتش مصر اعلام کرد عنان با شرکت در انتخابات تخلف کرده است.
فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر دیروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد از نامزدی "سامی عنان" در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، او را به نقض قوانین متهم و احضار کرد.
فرماندهی کل ارتش مصر اعلام کرد: سامی عنان بدون کسب موافقت نیروهای مسلح یا اتخاذ اقدامات لازم برای پایان دادن به احضاریه های ارتش مصر برای وی، نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است .
وی همچنین متهم شده که مطالب موجود در بیانیه ای که او برای نامزدی خود در انتخابات مطرح کرده، حاوی سخنان تحریک آمیز علنی علیه نیروهای مسلح مصر است که هدف از آن ایجاد اختلاف و دشمنی میان ارتش و مردم است.
فرماندهی ستاد کل ارتش مصر سامی عنان را به جعل اسناد و مدارک رسمی متهم کرده برای این که نشان دهد که مدت زمان خدمت وی در نیروهای مسلح مصر به پایان رسیده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: بر اساس حاکمیت قانون در کشور، همه اقدامات قانونی لازم درباره تخلفات و جرائمی که سامی عنان مرتکب شده، صورت می گیرد و وی برای رسیدگی به این تخلفات، احضار می گردد.
پیش از این نیز "احمد شفیق" نخست‌وزیر اسبق مصر که گزارش ها حاکی از احتمال نامزد شدن او نیز در انتخابات بود، اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است تا چند ماه دیگر برگزار شود، نامزد نمی شود.
احمد شفیق، نخست‌وزیر اسبق مصر در صفحه فیس بوک خود نوشت: پس از نشست با رهبران حزب "جنبش ملی" و بررسی اوضاع به این نتیجه رسیدم که من بهترین شخص برای رهبری کشور نیستم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 نامزد نشوم.
رای دهندگان مصری در روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ مارس (فروردین ماه) برای انتخاب رئیس جمهور خود به پای صندوق‌های اخذ رای می‌روند.
هیات ملی انتخابات مصر اعلام کرده که اگر انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دور دوم کشیده شود، دور دوم آن در ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آوریل(اردیبهشت ماه) آتی برگزار می‌شود.

کد خبر: 900380

وب گردی

وب گردی