برگزیت فاجعه نیست اما اشتباه بود

نخست وزیر پیشین انگلیس گفته است، خروج از اتحادیه اروپا اشتباه است اما فاجعه نیست. به گفته دیوید کامرون، بریگزیت آنقدر هم که او فکر می‌کرد، بد نیست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین انگلیس در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس زمانی که میکروفنش روشن بود، گفت: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا کمتر از آنچه ما فکر می‌کردیم، بد است.

او در حال صحبت با لاکشمی میتال، یکی از غول‌های صنعت فولاد در حاشیه داووس بود و گفت: رای بریگزیت اشتباه است اما فاجعه نیست.

او افزود: این مساله کمتر از آنچه ما پیشتر فکر می‌کردیم، بد است، اما همچنان روند دشواری را در مسیر خود دارد.

کامرون که پس از رفراندوم ژوئن ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا از نخست وزیری استعفا کرد، پیشتر نسبت به تبعات اقتصادی شدید بریگزیت هشدار داده بود.

کمپین رفراندوم او تحت عنوان پروژه ترس در واقع بازتابی از نگرانی‌ها درباره اقتصاد پسا بریگزیت بود که می‌تواند سالیانه ضرر هنگفتی به این کشور وارد آورد.

با این حال نیک مک‌پرسن، وزیر سابق خزانه‌داری انگلیس ماه جاری میلادی گفت: چنانچه دولت روی نتایج قابل دسترس در بروکسل تمرکز کند و یک سیاستی که اقتصاد را در اولویت قرار دهد، در داخل دنبال کند ممکن است خسارت‌های ناشی از بریگزیت را به حداقل برساند اما این مساله هنوز روشن نیست.

کد خبر: 900721

وب گردی

وب گردی