از هرجایی تهدید شویم مداخله خواهیم کرد

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با بیان این که قصد اشغال خاک سوریه را نداریم گفت: تهدید علیه ترکیه چه از غرب فرات باشد چه شرق ، ما مداخله خواهیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری دوغان، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات ارتش ترکیه در عفرین عنوان کرد: ما قصد اشغال خاک سوریه را نداریم. ما از تمامیت ارضی سوریه و عراق حمایت می کنیم. ولی اگر در سوریه و عراق حمله ای علیه ما صورت بگیرد مداخله و آن گروه تروریستی را نابود می کنیم. کاری که اکنون در عفرین نیز انجام می دهیم همین است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: در ترکیه نزدیک به 350 هزار شهروند کرد سوریه زندگی می کنند. این گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک نیز با حمایت آمریکا 25 درصد از خاک سوریه را کنترل می کند. چرا تاکنون برادران کرد سوری ما به سرزمین خود برنگشته اند؟ در اروپا نمایندگان پارلمان و احزاب سیاسی وجود دارند که از پ.ک.ک حمایت می کنند. آنان به دلایل ایدئولوژیک پ.ک.ک را گروه تروریستی نیز نمی دانند.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه سخنان خود با اشاره به پیام های مقامات آمریکایی مبنی بر محدود بودن عملیات ها گفت: منظورشان از محدود بودن عملیات ها این است که عملیات تنها در چارچوب منطقه عفرین صورت بگیرد و این نیز برای ما غیر قابل قبول است. تهدید علیه ما از هر کجا که باشد چه عفرین ؛ چه شنگال، چه قندیل و چه منبج؛ مداخله خواهیم کرد.

کد خبر: 901131

وب گردی

وب گردی