سرعت غیرمجاز عامل ۲۰ درصد تصادفات

جانشین پلیس راهور ناجا گفت:عوامل موثر مواجهه با خطر شامل ۹۰ درصد تردد در جاده ها، 7 درصد تردد ریلی، 3 درصد تردد هوایی و دریایی است.

به گزارش ایسکانیوز، جانشین پلیس راهور ناجا گفت:‌ ۲۰ درصد تصادفات فوتی و جرحی ثبت شده بر اثر سرعت غیرمجاز رانندگان خودروها رخ داده است.

سردار سرتیپ دوم موسی امیری گفت: مجریان قانون لازم است با اعمال قوانین از سوانح ترافیکی جلوگیری کنند تا رفته رفته به تغییر رفتار در رانندگی دست یابیم، با تخلف کمتر و رعایت بهتر قوانین شاهد کاهش سوانح ترافیکی خواهیم بود.

وی عوامل موثر بر شدت تصادف را رانندگی پرخطر همراه با ریسک بالا، سرعت سرسام آور و استفاده نکردن از صندلی ایمن کودکان برشمرد و عنوان کرد: در ۹ ماه امسال، پنج و ۶ دهم درصد جان باختگان حوادث رانندگی، کودکان زیر هفت سال بوده اند.

جانشین پلیس راهور ناجا سرعت غیرمجاز را یکی از مهمترین عوامل خطرساز در سوانح ترافیکی اعلام کرد و گفت: سهم سرعت غیرمجاز در ۹ ماه امسال، ۱۹ و ۶ دهم درصد تصادفات فوتی و جرحی جاده‌ای بوده است، ضعف‌های فنی و ایمنی وسایل نقلیه نیز از دیگر عوامل خطر است.

امیری اظهارکرد:‌ حواس پرتی دیگر موردی است که ۹ ماه امسال، ۳۵ درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از تخلف و عدم توجه راننده به جلو بوده که یکی از مصادیق مهم آن، استفاده از تلفن همراه است.

این مقام انتظامی گفت:عوامل موثر مواجهه با خطر شامل ۹۰ درصد تردد در جاده ها، هفت درصد تردد ریلی، سه درصد تردد هوایی و دریایی است.

امیری ادامه داد: بار سوانح ترافیکی کاهش نمی‌یابد، مگر اینکه بتوانیم با برنامه ریزی، جلب مشارکت عمومی، عزم ملی و آموزش همگانی برای پیشگیری از سوانح ترافیکی همراه باشیم.

وی بیان کرد:‌سوخت ارزان، استفاده بی رویه ازوسایل نقلیه و در نتیجه افزایش میزان استفاده از خودرو‌های شخصی موجب کاهش میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی شده است و اگر در حمل و نقل فقط به افزایش عرضه بپردازیم و نتوانیم تقاضا را مدیریت کنیم، زمینه برای تردد بیشتر فراهم می‌شود و در نتیجه افراد را در معرض خطر بیشتر قرار داده ایم.

امیری نزدیک شدن فاصله بین شهرها، افزایش نیاز به تردد و وجود مدارس در حاشیه راه‌ها را از عوامل موثربر رخداد تصادف برشمرد و اضافه کرد: ضعف آموزش، عوامل پدیداری (دیدن و دیده شدن) و تامین روشنایی مسیر از دیگر موضوعات در این زمینه هستند.

جانشین پلیس راهور ناجا از وقوع روزانه ۴۵۰ تصادف منجر به فوت و جرح در سوانح رانندگی کشور به طور میانگین سخن گفت که ۴۰ کشته و ۹۰۰ مجروح و مصدوم به دنبال دارد.

این مقام انتظامی از مردم خواست همراهی داشته باشند تا رفتار رانندگی تغییر پیدا کند و همانطور که رعایت بستن کمربند ایمنی اکنون جا افتاده است باید رعایت دیگر قوانین را نیز آغاز کنیم.

پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 903565

وب گردی

وب گردی