باید برای انقلاب یک کارنامه عادلانه تدارک ببینیم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد : از مبرم ترین وظایف انقلابیون این است که ما کم کم تدارک یک‌کارنامه عادلانه و عالمانه را ببینیم.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایسکانیوز محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در چهارمین مجمع عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: از مبرم ترین وظایف انقلابیون این است که ما کم کم تدارک یک‌کارنامه عادلانه و عالمانه را ببینیم.

وی با طرح این نکته که این نقد به امسال من زیاد وارد است که هر وقت می خواهیم در مورد عملکرد خود و نظام صحبت کنیم یا نیمه پر لیوان را می بینیم و یا نیمه خالی را گفت: باید تدارک یک کارنامه عادلانه را ببینیم و مشکلاتی که وجود دارد کسانی که دارای سابقه و‌مسئولیت هستند آن را بپذیرند.

باهنر در خصوص انقلاب اظهار داشت: نهضت امام زلزله ای را در تاریخ معاصر ایجاد کرد و تاثیر آن در آینده جهان خواهد ماند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص بودجه سال ۹۷ هم گفت: درآمدهای ما فقط کفاف حقوق رامی دهد و‌ اگر کم بیاوریم اوراق مشارکت خواهیم فروخت.

باهنر ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) زلزله عظیمی را در تاریخ معاصر ایجاد کرد که تأثیر آن در آینده تاریخ ایران ماندگار خواهد بود. دنیای شرق و غرب با مکاتب جداگانه‌ای که داشتند، امیدوار بودند که قرن ۲۱ را در حالی آغاز کنند که بویی و نامی از انسانیت و معنویت و اخلاق و مبدأ و معاد نباشد اما پیروزی انقلاب اسلامی مانع آن شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: با پیروزی انقلاب، نظام سیاسی کشور عوض و مردم سالاری دینی جایگزین حکومت شاهنشاهی شد. امام(ره) تأکید داشتند که در همه امور باید به رأی مردم رجوع کرد و حتی نظام حاکم بر مردم را باید به رأی خود مردم گذاشت. این بدان معنی است که شالوده این نظام بر اساس یک تفکر اسلامی و بر مبنای آرای مردمی شکل گرفته است.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تبدیل برخی نهادهای انقلابی به ارگان‌های دولتی که به سنگین و بزرگ شدن دولت انجامیده است، گفت: در تمجید از جمهوری اسلامی می‌توانیم به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علمی اشاره کنیم. ما اکنون در انرژی هسته‌ای، نانو، بایوتکنولوژی، هوا و فضا و بسیاری علوم روز دنیا جزو چند کشور اول جهان هستیم؛ با این حال هنوز در زمینه صنعت نیاز به بازنگری بیشتر داریم تا کشور را در ریل توسعه قرار دهیم و به این شیوه مشکل بیکاری را هم حل کنیم.

وی تاکید کرد: وقتی از بررسی واقع‌گرایانه نقاط قوت و ضعف کشور حرف می‌زنیم، منظورم همین موارد است. شناخت این نقاط و آگاهی داشتن از آنها، می‌تواند سبب برنامه‌ریزی برای تقویت نقاط قوت و سرمایه‌گزاری روی نقاط ضعف شود.

کد خبر: 904486

وب گردی

وب گردی