نمایشگاه نقاشی و چیدمان گل نرگس برگزار شد

چهارمین جلسه از سلسله نشست های نمایش «آثار و زندگی علی اکبر صادقی» با بررسی پویا نمایی ایرانی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از موزه هنرهای معاصر تهران؛ چهارمین جلسه از سلسله نشست های نمایش' آثار و زندگی علی اکبر صادقی' با حضور علی محمد زارع رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، هنرمندان پیشکسوت نقاشی و انیمیشن،منتقدان هنری و دانشجویان رشته های مختلف هنری، با همکاری فیلمخانه ملی ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

در این نشست علی بختیاری چرخه اول و دوم تولید انیمیشن ایرانی با عنوان 'علی اکبر صادقی و چرخه دوم پویانمایی ایران'، را بررسی کرد.

همچنین در این نشست، معیارهایی که انیمیشن ها را در شاخه ای به عنوان انیمیشن ایرانی جای می دهد، در سطوح زیبایی شناسانه ، مفهومی و روایی بررسی شدند. در این جلسه انیمیشن های ملک جمشید، ملک خورشید و زال و سیمرغ به نمایش درآمد.

پنجمین نشست این نمایشگاه ،روز سه شنبه 17 بهمن ماه از ساعت 16، با سخنرانی ناصر فکوهی با عنوان انسان شناسی و هنر برگزار می شود.

**همزمان با ثبت جهانی گل نرگس نمایشگاه گروهی نرگس افتتاح می شود

نمایشگاه 30 اثر از 23 هنرمند در زمینه نقاشی و چیدمان با عنوان نرگس در نگارخانه برگ سازمان زیباسازی شهر تهران، چهارشنبه 18 بهمن ماه افتتاح می‌شود.

نگارخانه برگ در عمارت عین الدوله این نمایشگاه را با هدف ارج نهادن به هویت ملی ایران و همزمان با ثبت جهانی گل نرگس برپا می‌کند. هنرمندان این نمایشگاه با خلق آثار بدیع میراث طبیعت شکوه آمیز و سراسر احساس را در آثارشان تجلی بخشیدند.

رویکرد هنرمندانه به موضوع، درمحل تلاقی ذهن واحساس یکی از ویژگی های قابل تامل آثار این نمایشگاه است. رویکردی طبیعت‌گرایانه که به واسطه گرایش‌های گوناگون در نهایت به رویکردی پست مدرن می‌انجامد و مسیر را برای نیل به ماهیت هنرمعاصر که از رایج‌ترین مضامین در آثار هنرمندان معاصر جهان است؛ هموار می‌سازد.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز چهارشنبه ١٨ بهمن ماه از ساعت 15 عصر در نگارخانه برگ درمیدان هروی خیابان وفامنش، کوچه جمالی شرقی پلاک ١٢ عمارت عین الدوله انجام می شود و بازدید از آن برای عموم همه روزه ازساعت ٩ تا ١٨ امکان پذیر است.

503

کد خبر: 904710

وب گردی

وب گردی