ترامپ جلوی انتشار عمومی نامه دموکرات ها را گرفت

رییس جمهور آمریکا با انتشار سند محرمانه دموکرات ها مخالفت نمود، هفته پیش نمایندگان نسبت به انتشار عمومی این اسناد رای مثبت داده بودند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز جمعه درخواست ها را برای انتشار یادداشت دموکرات ها ««که به دنبال ادعاهای جمهوری خواهان از سوء استفاده از نظارت های FBI بر انتخابات مطرح شده بود»» رد کرده و آن را برای اعمال تغییرات به کمیته اطلاعات مجلس فرستاده است.

یادداشت 10 صفحه ای که توسط آدام شف، عضو برجسته دموکرات‌ها در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان انتشار پیدا کرده بود، پس از آنکه کمیته به اتفاق آرا در مورد انتشار عمومی آن رای داد، برای تصمیم گیری نهایی به دونالد ترامپ سپرده شد و اداره اف بی آی و وزارت دادگستری در این هفته آن را بازبینی خواهند کرد.

دونالد مک گان، مشاور حقوقی کاخ سفید در نامه ای به کمیته گفت: " اگرچه رئیس جمهور نسبت به انتشار اسناد 5 فوریه موافقت نشان داد اما از آن جایی که یادداشت جدید حاوی اطلاعات دسته بندی شده حساسی است و ترامپ هم اکنون نمی تواند این کار را انجام دهد."

نامه کاخ سفید توسط ژنرال رود روسنستین و کریستوفر ری مدیر اف بی آی، امضا شده بود که می گویند بخش هایی از یادداشت دموکرات ها را تایید کرده اند و در صورت انتشار عمومی، حساسیت امنیت ملی و مسائل مربوط به قانون را افزایش می دهد.

در سند منتشر شده هفته گذشته جمهوری خواهان، اف‌ بی‌ آی و مقام‌ های دادگستری متهم به تصمیم جانبدارانه علیه یکی از اعضای ستاد ترامپ شده بودند. براساس بخش‌ هایی از این یادداشت که از حالت محرمانه خارج شده، اف‌ بی‌ آی و وزارت دادگستری یک قاضی را گمراه کرده‌ اند که خارج از حیطه قانونی عمل کند و حکم شنود مکالمات «کارتر پیج» از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ، در ماه مارس گذشته را تمدید کند.

کد خبر: 905859

وب گردی

وب گردی