بزرگداشت صدای ماندگار رادیو در ارسباران

آئین بزرگداشت «مهدی علیمحمدی» صدای ماندگار عرصه رادیو فردا یکشنبه ششم اسفند ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز از فرهنگسرای ارسباران، امیرحامد موسوی محقق عرصه رادیو و دبیر آئین بزرگداشت مهدی علیمحمدی، گفت: مراسم صدای ماندگار عرصه رادیو و هنر دوبله به پاس چند دهه فعالیت هنری وی با حضور استادان و پیشکسوتان هنر سینما، دوبله و رادیو برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم حسن خجسته معاون اسبق صدای جمهوری اسلامی ایران، پرویز بهرام پیشکسوت عرصه دوبله، بهزاد فراهانی هنرمند عرصه تئاتر، دکتر اسماعیل میرفخرایی تهیه کننده تلویزیون و استاد علوم ارتباطات و نصرالله مدقالچی پیشکسوت عرصه دوبله به ایراد سخنرانی می پردازند.

دبیر این همایش افزود: اجرای موسیقی زنده از گروه موسیقی ایرانی کوچه باغ به سرپرستی شاهرخ سرلک و در بخشی دیگر تکنوازی پیانو به نوازندگی علی نواب زاده از دیگر قسمت های این مراسم خواهد بود.

موسوی پخش کلیپ گفتگو و فعالیت های هنری مهدی علیمحمدی، خوانش متن با صدای دلنشین این هنرمند و رونمایی از تمبر صدا پیشه ماندگار ایران با حضور پیشکسوتان فرهنگی و هنری را از دیگر بخش های این مراسم عنوان کرد.

وی افزود: کتاب خاطرات و مستند کوتاه فعالیت های هنری این هنرمند برجسته که از یک سال پیش تا کنون صورت گرفته است در حال تهیه و ساخت است.

موسوی با اشاره به اینکه این مراسم از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار خواهد شد ادامه داد: فرهنگسرای ارسباران از معدود مراکز فرهنگی پیش قدم در تجلیل از پیشکسوتان عرصه های مختلف هنری است و به امید خدا شاهد مراسم باشکوهی در روز یکشنبه 6 اسفند در این فرهنگسرا خواهیم بود و امیدواریم انجام کارهایی اینچنین با مساعدت های همیشگی مجموعه فرهنگی هنری ارسباران همواره تداوم پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی علیمحمدی گوینده – کارگردان (رادیو)، مدیر دوبلاژ و بازیگر سال های دور عرصه تئاتر فارغ التحصیل هنرستان عالی هنرپیشگی و دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران در رشته بازیگری است. علیمحمدی از شاگردان برجسته "عبدالحسین نوشین" بنیان گذار تئاتر نوین ایران و از آغازگران نمایشنامه های رادیویی تحت عنوان داستان های شب رادیو ایران محصوب می شود.

وی در دهه 40 وارد عرصه دوبله شده و نخستین مرتبه با فیلم آنورادا به مدیریت دوبلاژ فیلم های سینمایی پرداخته است. بسیاری از آثار سینمای کلاسیک همچون : ربکا، از اینجا تا ابدیت، دوران مشقت و ... در همین دوران توسط وی مدیریت و دوبله شده است. عمده فعالیت وی در بعد از انقلاب به دوبله آثار سینمایی و انیمیشن مانند : دور دنیا در 80 روز، خانواده دکتر ارنست، بچه های کوه آتشفشان، موش کوهستان و ... اختصاص دارد.

علاقمندان برای حضور در آئین بزرگداشت مهدی علیمحمدی می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند.

502

کد خبر: 910050

وب گردی

وب گردی