اقدامات انجام شده دانشگاه مازندران در راستای ایفای نقش بین المللی

رییس دانشگاه مازندران به اقدامات انجام شده در راستای ایفای نقش بین المللی دانشگاه اشاره کرد و گفت: اقدامات جدی برای جذب دانشجوی خارجی صورت گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، رییس دانشگاه مازندران در این آیین با اشاره به این که از نظر ما اقتصاد مقاومتی، تفکری است که ریشه در اعتقادات مذهبی و ملی ما دارد. گفت: محتاج نبودن به دیگران وتلاش برای رونق بخشیدن به تولید ملی، به کارگیری همه توان موجود انسانی و مالی در درون هر سیستم اجرایی و فراهم کردن زمینه های رشد همگان برای استمرار مدیریت پایدار در درون سیستم از مهمات آن است.

دکتر میرنیا سپس به اقدامات انجام شده در راستای ایفای نقش بین المللی دانشگاه اشاره کرده و افزود: اقدامات جدی برای جذب دانشجوی خارجی هدف صورت گرفت. به نحوی که در ابتدای ورود ۱۵ نفر و اکنون ۸۰ نفر دانشجوی خارجی از کشور های عراق، سوریه، یمن و تاجیکستان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند‌ که برای رفاه آنان مجوز مرکز آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان اخذ گردید. هم اکنون دفتر فرهنگی ایران در دانشگاه آتیرا قزاقستان با حضور عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در بخش زبان فارسی فعال است. ضمن آنکه برای تقویت آن ظرف دو سال گذشته ۵/۵ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی خریداری شد.

رییس دانشگاه مازندران همچنین به بیان دلیل اقدام برای ساخت مرکز اورژانس 115 و مرکز بهداشتی – درمانی جامع سلامت دانشگاه پرداخته و خاطرنشان ساخت: اکنون در دانشگاه مازندران بالغ بر ۱۳۰۰۰ دانشجو، ۳۶۶ هیات علمی و ۵۳۰ کارمند حضور دارند. ۳۰۰۰ دانشجوی ما در محیط خوابگاهی به صورت شبانه روز در خدمت ما هستند و همچنین ۱۰۰۰ دانشجو که از خوابگاه های خودگردان ما در اطراف دانشگاه استفاده می کنند. هیچ یک از این افرادی که ذکر شد از جهت بهداشتی دارای امنیت نبودند. یعنی اگر یک دانشجو، یک استاد یا یک کارمند در طول شب یا روز مشکلی برایش پیش می آمد، باید با از دست دادن زمان و با یک آمبولانس ساده به داخل شهر منتقل و کارهای اولیه نیمه تمام بر روی او انجام می شد. به همین خاطر ما پروژه های در دست نیاز دانشگاه را اولویت بندی کردیم و تمامی این پروژه ها از زمان ورود بنده تعریف شدند که برخی به نتیجه رسیدند و برخی دیگر هم به نتیجه خواهند رسید و مرکز درمانی اورژانس 115 و مرکز جامع سلامت شهری شماره 3 دانشگاه مازندران به عنوان یکی از پایگاه های شهری بابلسر، دو نمونه از این پروژه هاست که برای ما اولویت دارد.

دکتر میرنیا افزود: در این پروژه ها، براساس توافقنامه ای که با دانشگاه علوم پزشکی مازندران امضا کرده بودیم که زمین و کل هزینه ساخت را دانشگاه مازندران تامین کرد که بخشی از محل همیاری دانشگاهیان دانشگاه مازندران با کسر بخشی از حقوق ایشان کسر شد و بقیه از محل درآمد اختصاصی و همکاری پیمانکار که با وجود طلب از دانشگاه، ما را تحت فشار قرار نمی دهد.

لازم به یادآوری است که این پروژه ها(درمانگاه در فضای ۴۴۰ متر مربع) و(مرکز اورژانس حدود ۲۵۰ متر مربع) با هزینه ۱میلیاردو۵۰۰ میلیون تومان به اتمام رسید و امروز کلید این مجموعه را به دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحویل شد تا امکانات سخت افزاری جهت خدمات دهی را مستقر و فعالیت خود را آغاز کنند.

900

کد خبر: 910368

وب گردی

وب گردی