انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران

شهر کاشان از میان ۲۰ شهر کاندیدای نهایی، به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۶ انتخاب شد.

به گزارش ایسکانیوز، شهر کاشان از میان ۲۰ شهر کاندیدای نهایی، به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۶ انتخاب شد.

شهرستان کاشان با ارسال ۴۰ طرح، در چهارمین دوره معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران حضور یافت که ساعت مطالعه مادران و پدران، یک صبح یک کتاب، کتاب گردی دانش آموزان، تجهیز و راه اندازی اتوبوس ترویج کتاب، یک ماه با کتاب و نمایش خیابانی کتاب بخشی از ٤٠ طرح ارسالی کاشان به دبیرخانه مرکزی انتخاب پایتخت کتاب ایران بوده است.

معرفی مجموعه برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، ترویجی و ابتکاری در حوزه کتاب برای حداقل یک و حداکثر دو سال باشد و حداقل‌هایی نظیر مشارکت همه اجزای صنعت نشر، مشارکت همه نهادها و حوزه کتاب و کتابخوانی، مشارکت سازمان‌های غیردولتی و دولتی مرتبط با کتابخوانی، حضور فعال مفاخر، مشاهیر و هنرمندان شاخص و محبوب، در نظر گرفتن طیف گسترده مخاطبان و اثربخشی و خلاقیت و پایداری در آن از ملاک‌های مطرح برای شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران بوده است.

گفتنی است آیین پایانی چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران امروز در تهران برگزار خواهد ‌شد. شهرستان کاشان از استان اصفهان در طول سال های گذشته سه بار نامزد عنوان «پایتخت کتاب ایران» بوده است و شهرهای اهواز، نیشابور و بوشهر پیش از این، عنوان «پایتخت کتاب ایران» را به خود اختصاص دادند.

همچنین شهرستان کاشان چهار روستای اِسترک، سن سن، بُرزآباد و حُسنارود نیز با ارائه چهار طرح در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب امسال شرکت کرده است و سال گذشته نیز روستای «علوی» کاشان از میان یک هزار روستای شرکت کننده در طرح سومین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» کشور، به عنوان یکی از ١٠ روستای برتر دوستدار کتاب کشور معرفی شد.

901/900

کد خبر: 911337

وب گردی

وب گردی