انفجار انتحاری در کابل ۵ کشته و زخمی برجای گذاشت

بر اثر انفجار در منطقه ای دیپلماتیک واقع در کابل افغانستان ۴ نفر زخمی و یک کودک کشته شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، در اثر وقوع یک انفجار در منطقه دیپلماتیک کابل پایتخت افغانستان ۱کودک کشته و 4 تن زخمی شدند.

به نظر می رسد که این انفجار یک خودروی حامل شهروندان خارجی را هدف قرار داده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که یکی از مسئولان پلیس شهر کابل گفت که یک بمب‌گذار انتحاری، در نزدیکی محله دیپلماتیک و سفارتخانه‌های خارجی خود را منفجر کرد.

به گفته شاهدان عینی، صدای آژیر آمبولانس در خیابان‌ها شنیده می‌شود اما گزارشی از کشته‌شدگان احتمالی این انفجار هنوز در دست نیست.

«نجیب دانشی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان، از زخمی شدن دست‌کم چهار غیرنظامی و کشته شدن یک کودک در این حادثه خبر داده است.

به گزارش رسانه‌های افغانستان به نقل از منابع امنیتی این کشور، این انفجار ساعت ۸:۴۰ دقیقه صبح جمعه در منطقه «قابل‌بای» و حوزه نهم پلیس شهر کابل صورت گرفته است.

این حادثه دو روز از پس از آن اتفاق می‌افتد که اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان به طالبان پیشنهاد گفتگوی صلح داده است. اما هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده نگرفته است.

ماه گذشته میلادی نیز انفجار شدید در نزدیکی ساختمان‌های دولتی و اماکن دیپلماتیک شهر کابل ۱۰۰ کشته برجای گذاشت. همین موضوع باعث بالا رفتن سطح اخطار امنیتی در این شهر شده و ایست‌های بازرسی پلیس نیز افزایش یافت.

کد خبر: 912036

وب گردی

وب گردی