قیمت نفت به ۶۴ دلار رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۵۴ سنت، معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در حالی که شاخص‌های بورس وال استریت نسبت به رقم‌های پایین جلسه قبل اندکی ترمیم شده، قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت، اما به‌دلیل ترس از تبعات اقدام آمریکا در وضع تعرفه‌های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم، و نگرانی از رشد تولید نفت آمریکا قیمت نفت اولین کاهش هفتگی طی 3 هفته گذشته را به‌ثبت رساند.

پس از آنکه ترامپ اعلام کرد که برای حمایت از تولید کنندگان آمریکایی تعرفه‌های سنگینی را بر واردات فولاد و آلومینیوم وضع می‌کند، روز پنجشنبه نفت هم به‌تبعیت از شاخص‌های بورس با افت قیمت مواجه بود. سرمایه گذاران نگران‌اند چنین اقدامی موجب به‌راه افتادن جنگ تجاری شود.

صنعت نفت و گاز آمریکا نیز مخالف افزایش تعرفه‌های واردات است و می‌گوید این اقدام موجب از بین بردن فرصت‌های شغلی در این بخش از طریق افزایش هزینه پروژه‌های بزرگ زیرساختی خواهد شد.

قیمت نفت در اوایل روز جمعه نیز همزمان با شاخص‌های بورس کاهش داشت، اما بعد از مثبت شدن روند حرکت شاخص‌هایی همچون اس‌اندپی 500 و نزدک، قیمت نفت نیز ترمیم شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 54 سنت، معادل 0.9 درصد افزایش به 64 دلار و 37 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 26 سنت معادل 0.4 درصد افزایش به 61 دلار و 25 سنت رسید.

در این هفته قیمت نفت برنت کاهش حدوداً 4درصدی و نفت خام آمریکا افت بیش از 3درصدی را به‌ثبت رساند.

جین مک‌گیلیان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «احتمال وضع تعرفه‌های وارداتی، این نگرانی را ایجاد کرده که رشد اقتصادی قادر به بالا بردن تقاضا نخواهد بود».

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 912246

وب گردی

وب گردی