آصفری: شورای عالی امنیت ملی در خصوص تحریم های سپاه تصمیم های جدی اتخاذ کند

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای عالی امنیت ملی در خصوص تحریم های سپاه باید تصمیم جدی را اتخاذ و این اقدامات را به عنوان نقض برجام تلقی کند.

محمد حسن آصفری عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره تحریم های اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران و منزوی کردن ایران در منطقه اظهار داشت: ضربه ای که آمریکایی ها در موضوع داعش از سپاه پاسداران خوردند، آنقدر سهمگین بوده است که آمریکایی ها را وا داشته از هیچ تلاشی برای تسکین دادن به آن دریغ نکنند.

وی افزود: اگر کمک های مستشاری سپاه در منطقه نبود، نمی شد انتظار داشت که جریان داعش به این زودی ها ریشه کن شود؛ به گفته رئیس جمهور آمریکا اصل و ریشه جریان داعش از آمریکا نشات می گیرد تا بتواند با ناامن کردن منطقه منابع آن را به غارت و استعمار خود در بیاورند و همچنین امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کند.

آصفری ادامه داد: به اعتقاد جمهوری اسلامی ایران، جریان صهیونیستی و جریان تکفیری داعش دو روی یک سکه هستند؛ با توجه به این که امروز جریان داعش ضربه اساسی را ازجبهه مقاومت دریافت کرده است، آمریکایی ها به جهت این که بتوانند دست جبهه مقاومت را ببندند و مجددا جریان تکفیری را احیا کنند موضوع تحریم های سپاه را مطرح می کنند.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که جمهوری اسلامی ایران سپاه را جزء بدنه اصلی انقلاب می داند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه تحریم علیه ارگان های امنیتی را خلاف برجام می داند و شورای عالی امنیت ملی در این خصوص باید تصمیم جدی را اتخاذ کند و این اقدامات را به عنوان نقض برجام تلقی کند.

وی خاطرنشان کرد: این گونه رفتارهای آمریکا، نوعی خوش خدمتی به رژیم آل سعود و صهونیستی است؛ پولی را که امروزعربستان سعودی در اختیار آمریکا می گذارد با هدف احیا جریان تکفیری در نقاط مختلف منطقه است.

آصفری با تاکید بر این که شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل رفتارهای آمریکا باید موضع گیری کند گفت: آمریکا با این رفتارهای خود برجام را نقض کرده است و بایستی مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به این رفتارهای آمریکا اقدامات قاطعانه ای را انجام دهد.

302

کد خبر: 912696

وب گردی

وب گردی