۳ نیروگاه خورشیدی در بوئین‌زهرا احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از تصویب طرح احداث سه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۷ مگاوات در شهرستان بوئین‌زهرا در سه قطعه زمین در مجموع به مساحت ۵۴ هکتار خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، یازدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار و دبیری مدیرکل راه و شهرسازی استان تشکیل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در این کارگروه از تصویب طرح احداث سه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 27 مگاوات در شهرستان بویین‌زهرا در سه قطعه زمین در مجموع به مساحت 54 هکتار خبر داد و اظهار داشت: بهره‌برداری از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی بویین‌زهرا راهکاری مناسب برای توسعه این شهرستان است.

مسعود حق‌لطفی ادامه داد: شهرستان بویین‌زهرا از جمله مناطقی است که می‌توان با برنامه‌ریزی و جلب سرمایه‌گذار شاهد توسعه آن بود.

وی افزود: وجود تاریخ چندهزار ساله و آثار به جا مانده از آن، مسیرهای ارتباطی در حال توسعه و همچنین ظرفیت کشاورزی ویژه زمینه‌ای بالقوه را ایجاد کرده که باید برای بهره‌برداری از آن‌ها نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جلب کرده و گردشگران را به آنجا هدایت کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های راه و شهرسازی در این کارگروه توزیع مناسب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه در سطح استان و در مناطقی است که قابلیت و ظرفیت مورد نیاز را دارد.

تشریح جزییات مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی

رئیس دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین هم در ادامه گفت: طرح تولید برق از انرژی‌های نو به منظور توسعه تولید پراکنده در کشور و همچنین افزایش سهم تولید برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر در شرکت توانیر ایجاد شده است.

سودابه زرین‌پور اضافه کرد: با توجه به تأثیرگذاری از انرژی‌های نو بر حیطه سرزمین و تغییر در نحوه کاربرد زمین، با ملاحظات همه جوانب در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی با رعایت فرآیند تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری، توجه به سیاست‌ها، چشم‌اندازهای طرح‌های فرادست و همچنین سیاست‌های ملی مورد تصمیم گیری قرار گرفت.

گفتنی است در این جلسه، مجتمع بوستان پسته بویین‌زهرا با هدف ایجاد فضای سبز و باغ نمادین پسته، ایجاد فضای مناسب جهت ارائه و ترویج صنایع دستی و محصولات کشاورزی منطقه بویین‌زهرا، برندسازی شهر بویین‌زهرا بر پایه محصولات و ظرفیت‌های خاص منطقه، و ایجاد فضای مناسب برای جذب گردشگران و مسافران و ارائه خدمات به مسافران و شهروندان، در جلسه مطرح و با کلیات اجرای آن موافقت شد.

901/900

کد خبر: 912899

وب گردی

وب گردی