جدی گرفته نشدن فیلمسازان شهرستانی باعث رکود سینما می شود

یک کارگردان و کارشناس سینما در استان لرستان گفت: اگر روند کنونی ادامه پیدا کند و فیلمسازان شهرستانی جدی گرفته نشوند شاهد رکود بیش از پیش سینمای ایران خواهیم بود.

حسین سپهوند، کارگردان و کارشناس سینما در استان لرستان با اشاره به مشکل هنرمندان شهرستان در بروز استعداد خود، به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: استعدادهای فراوانی در همه زمیته های سینمایی در لرستان وجود دارد نویسندگان، بازیگران و کارگردانان بالقوه ای در این استان وجود دارند که هرگاه فرصت عرض اندام پیدا کرده اند خود را به بهترین شکل اثبات کرده اما متاسفانه شهرستانی ها به اندازه توانایی هایی که دارند در کشور دیده نمی شوند.

کارگردان مستند«ماهی کور»، افزود: سینمای بومی قابلیت جهانی شدن دارد و اگر به سوژه های بومی در همه نقاط کشور توجه شود می توان به پویایی سینما امیدوار شد اما هیچ گاه به هنرمندان بومی توجه جدی نشده است.

سپهوند ادامه داد: اکثر سینماگران چون فرصتی در جغرافیای زادگاه خود برای عرضه هنرشان نمی بینند به پایتخت مهاجرت می کنند و طبیعی است که در ترافیک پر هیاهوی سینمای کشور فرصت مناسبی برای کار پیدا نمی کنند.

کارگردان فیلم تلویزیونی«حوجه» با اشاره به موفقیت فیلمساز لرستانی در سی و دومین جشنواره فیلم فجر، گفت: پژمان نعمت پور با فیلم«گونگادین بهشت نیست» مظلومیت همه فیلمسازان بومی را فریاد زد و با کمترین امکانات فیلمی ساخت که علاوه بر سیمرغ فجر و کسب چندین جایزه داخلی و خارجی، تحسین منتقدین سینما را نیز به همراه داشت.

وی ادامه داد: اگر روند کنونی ادامه پیدا کند و فیلمسازان شهرستان جدی گرفته نشوند شاهد رکود بیش از پیش سینمای ایران خواهیم بود.

سپهوند ادامه داد: سینمای ایران وامدار فیلمسازان شهرستانی است و مدیران سینمایی کشور باید به سینماگران بومی احترام بگذارند.

902/900

کد خبر: 913327

وب گردی

وب گردی