حاجی نجار: آمریکا به دنبال شکست انزوای رژیم صهیونیستی در سطح جهان است

کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکایی ها در تلاش هستند تا ارتباطات کشورهای عربی با اسرائیل عادی شود و آن انزوایی را که رژیم صهیونیستی در چند سال اخیر به دلیل پیشرفت جبهه مقاومت متحمل شده است، بتوانند از بین ببرند.

عباس حاجی نجار کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس در فلسطین اشغالی اظهار داشت: یکی از محور های اصلی راهبرد ایالات متحده آمریکا در شرایط کنونی، تثبیت موقعیت رژیم صهیونیستی با توجه به شکست هایی که این رژیم در چند سال گذشته از محور مقاومت دریافت کرده، است.

وی افزود: از نظر آمریکایی ها مهم ترین راهبرد در شرایط فعلی، تضمین امنیت اسرائیل است و به همین دلیل از لحاظ کمک های مالی، سرمایه گذاری و زمینه سازی های دیپلماسی آمریکا تلاش های بسیاری را در این خصوص انجام می دهد.

حاجی نجار ادامه داد: چندی پیش آمریکایی ها به طور علنی اعلام کردند که سازمان ملل را باید به سمتی ببریم تا مصوبه های ضد رژیم صهیونیستی را کاهش بدهد.

این کارشناس با بیان این که یکی از راهبردهای آمریکا عادی جلوه دادن شرایط رژیم صهیونیستی است تصریح کرد: آمریکایی ها در تلاش هستند تا ارتباطات کشورهای عربی با اسرائیل عادی شود و آن انزوایی را که رژیم صهیونیستی در چند سال اخیر به دلیل پیشرفت جبهه مقاومت متحمل شده است، بتوانند از بین ببرند.

وی خاطر نشان کرد: طبیعی است که با این روند یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید قرار گرفته این است که بیت المقدس پایتخت کشور فلسطین است و نه اسرئیل، اما با این مصوبه آمریکایی ها این موضوع تحت الشعاع قرار می گیرد.

حاجی نجار وظیفه کشورهای مسلمان در این شرایط را اعتراض به روند سیاست های آمریکا در منطقه دانست و گفت: برخی از کشورهای سرسپرده مانند عربستان سعودی به دلیل وعده ها و فشارهای آمریکا، نسبت به این روند قطعا کوتاه خواهند آمد و زمینه عادی سازی روابط با اسرائیل را فراهم می کنند.

این کارشناس در پایان اظهار داشت: اوج گیری واکنش های مردمی در کشورهای مختلف و تقویت تحرکات نیروهای مقاومت فلسطین می تواند مانعی برای جلوگیری از سیاست های آمریکا در فلسطین باشد.

302

کد خبر: 913779

وب گردی

وب گردی