اخبار مهم علم و فناوری در هفته ای که گذشت

گزیده اخبار سازمان مرکزی دانشگاه آزاداسلامی در هفته ای که گذشت

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مهمترین رویدادهای هفته (12تا 17 اسفند ماه )در بخش علم و فناوری به شرح زیر است:

10 هزار شرکت‌کننده در بزرگ‌ترین مصاحبه شغلی تاریخ ایران

در این آزمون داوطلبان در هشت دسته شغلی ازجمله، اجرایی و فنی، بهداشت و درمان و مراقبت، خدماتی و رفاهی و آموزشی، طراحی و رسانه‌ای، بازاریابی و فروش، فناوری اطلاعات، مهندسی، مدیریت و مالی، حقوقی و اداری سنجیده شدند.

این رویداد از ماه‌ها پیش در سراسر کشور با بیش از صد هزار داوطلب شروع به کارکرده بود و پس از این مرحله، فرآیند معرفی داوطلبان پذیرفته‌شده به شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان آغاز خواهد شد.

مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه در دانشگاه علم و فرهنگ

مرحله نیمه نهایی دومین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه، با مشارکت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای سراسر کشور در تالار دکتر کاظمی آشتیانی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

به گفته ی داوران به دانشجویان مهارت ارتباط و انتقال سریع پژوهش های خود را یاد میدهد پس از ارائه ده نفر از شرکت کنندگان دکتر احمدی معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی وزارت ورزش و جوانان سخنرانی کرد.

در پایان به 4 تن از شرکت کنندگان که به بهترین نحو پژوهش خود را در 3 دقیقه ارائه دادند و مطالب اصلی را با تسلط بازگو کردند هدایایی اعطا شد.

نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور

بیست و هشتمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، روز دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از مسئولان وزارت علوم و رؤسای پارک‌های علم و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.

این نشست یک روزه با هدف بررسی برنامه‌های کلی پارک‌های علم و فناوری در سال آینده و راهکارهای سرعت‌بخشی به توسعه پارک‌های علم و فناوری برگزار گردید.

در این نشست شرکت‌کنندگان، ضمن بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها در راستای گسترش تعاملات بین‌المللی و صادرات، در زمینه تحلیل چالش‌های پیش روی پارک‌های علم و فناوری و ارائه راهکارهای عملیاتی در ابعاد گوناگون بحث و تبادل نظر کردند.

افتتاح پروژه های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری پس از بازدید و افتتاح پروژه ها گفت: پژوهش های ما الزاما با نگاه صرفاً اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز صورت نگرفته است و در حوزه جویشگر بومی اطلاع رسانی های فراوانی صورت گرفته است و همه مستندات مربوط به توسعه زیرساختهای جستجوی هوشمند بومی در سایت دیدرس مشاهده می شود به لحاط فنی پیشرفت های خوبی داشتیم و ضریب امنیتی آن از bing بهتر است اما در بخش تجاری سازی و جذب مخاطب عقب هستیم و علیرغم همه تلاشهایی که از بعد فنی صورت گرفته است از لحاظ اقبال بازار موفق نبوده‌ایم.

آذری جهرمی ادامه داد: پژوهشگاه فناوری اطلاعات نیازمند تغییرات است و ساختار مدیریتی پژوهشگاه باید تغییراتی داشته باشد و امروز از بخشی از فعالیت‌های که در یک سال گذشته انجام گرفته رونمایی شد مانند تکنولوژی های حوزه ماهواره و آزمایشگاه هایی که فعالیت شان را آغاز کردند و گزارش های خوبی از حیطه روندهای رشد و توسعه مطالب ارائه شده است.

برگزاری نمایشگاه تهران هوشمند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در آیین افتتاحیه همایش و نمایشگاه تهران هوشمند که با حضور شهردار تهران و شرکت های دانش بنیان برگزار شد با بیان این‌که تمامی تهران باید با تبدیل شدن به شهر هوشمند، بستر خلاقیت و نوآوری بدل شود گفت: تمامی بخش‌های شهر به مثابه یک پارک علم و فناوری، به بستری مساعد برای توسعه خلاقیت و نوآوری‌های جوانان تحصیلکرده و حرکت آنان در مسیر کارآفرینی می‌شود.

وی به حذف محدودیت‌ها برای بروز خلاقیت و حل مشکلات شهری بر بستر این شهر هوشمند اشاره کرد و گفت: در شهر هوشمند محدودیت‌ها از میان خواهد رفت و دانشگاه تبدیل به جزیی از مبلمان شهری تبدیل می‌شود و به این شکل شهر را در مسیر توسعه و پیشرفت یاری می‌کند.

ایده بازار صنعت حمل‌ و نقل برگزار شد

نخستین رویداد ملی ایده بازار صنعت حمل‌ و نقل چهاردهم اسفند در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد که اسامی ایده های راه یافته به مرحله نهایی رویداد، دو روز پس از برگزاری اعلام خواهد شد.

پژوهشگران و ایده پردازان شرکت‌کننده در رویداد ملی ایده بازار صنعت حمل‌ونقل ایده‌های خود را برای این رویداد ملی در حوزه‌های تخصصی مخابرات و ناوبری، تجارت الکترونیک و اپلیکیشن، انرژی و محیط‌زیست، ایمنی، مدیریت بحران، زیرساخت و پدافند غیرعامل به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند.

سمینار تخصصی نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در هم افزایی زنان

در این سمینار یک روزه وزیر ارتباطات با بیان اینکه نقش زنان نقش زنان در تاثیر گذاری جامعه ما بیشتر از مردان است گفت: اگر نقش زنان را در توسعه اقتصادی نادیده بگیریم به این معناست که نیمی از ظرفیت فعال کشور را از دست داده ایم که در حوزه ی ICT کشور زنانی وجود دارند که در سمت مدیرعاملی شرکت ها موفق بوده اند بنابراین اگر کسی قصد دارد در حوزه ی زنان تسهیلاتی به وجود بیاورد نباید منت بگذارد چون از ظرفیت مغفول مانده ای جهت رشد اقتصادی استفاده کرده است.

آذری جهرمی افزود: فضای فناوری اطلاعات می تواند شرایطی را فراهم کند که خانم ها به عرصه ی توزیع اقتصادی کشور بپردازند و نوآوری های زنان باید در خدمت توسعه اقتصادی کشور قرار گیرد و موانع حذف شود و تلاش کنیم با تکیه بر نگاه والایی که دین به زنان دارد، از توانمندی بانوان در توسعه ی کشور استفادا کنیم.

در ادامه دکتر رادفر، مشاور وزیر ارتباطات در امور زنان گفت: آمارها نشان داده است که زنان خانه دار، بیشترین کاربران فضای مجازی هستند و تلاش کردیم که نقش آن ها در اشتغال حوزه ی فضای مجازی پررنگ شود.

او افزود: وقتی سند تحول نقش زنان در امور وزارت خانه ها با توجه به اسناد بالادستی تدوین و تصویب شد، یکی از اصلی ترین بخش های آن هم افزایی زنان بود. آنچه باعث برگزاری این سمینار شد نیز همین است که ضرورت توجه به این حوزه را نشان می دهد.

افتتاح شبکه تلویزیونی ایران کالا

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در آیین افتتاح شبکه تلویزیونی ایران کالا، که با حضور وزرای کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان مجلس برگزار شد مهم‌ترین پیشران حرکت اقتصاد دانش‌بنیان را فرهنگ‌سازی برای ایجاد زیست‌بوم مساعد کارآفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی عنوان کرد و افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی با گام‌های کوچک راه خود را آغاز کرده‌اند امروز با رشدی فزاینده جایگاه قابل توجهی در اقتصاد کشور یافته‌اند و تداوم حرکت این کسب و کارها مستلزم فرهنگ‌سازی برای ایجاد زیست‌بوم مساعد کارآفرینی و نوآوری این شرکت‌ها است.

202

کد خبر: 914095

وب گردی

وب گردی