وزیر خارجه پس از ترک کراچی راهی تهران شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از سفری سه روزه به اسلام‌آباد و کراچی و دیدار و گفت‌وگو با مقامات پاکستان راهی تهران شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که یکشنبه شب 20 اسفند ماه به منظور انجام سفری سه روزه و در پاسخ به دعوت خواجه محمد آصف همتای پاکستانی خود و در رأس یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد اسلام آباد شد، در مدت حضورش در این کشور با مقامات پاکستانی ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد.

وی در این سفر با نخست‌وزیر، وزیر خارجه، وزیر کشور، «ناصرخان جنجوعه» مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر، رئیس مجلس ملی و «قمر جاوید باجوا» فرمانده کل ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. افتتاح نشست مشترک تجاری ایران و پاکستان به همراه وزیر خارجه پاکستان از دیگر برنامه‌های حضور ظریف در اسلام‌آباد بود.

ظریف همچنین شب گذشته در جمع ایرانیان مقیم اسلام آباد حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی امروز (سه‌شنبه) در ادامه این سفر نیز به کراچی سفر و مجمع تجاری ایران و پاکستان را با حضور تجار، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان دو کشور افتتاح کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در این سفر با حضور بر مزار محمدعلی جناح قائد اعظم پاکستان و نثار تاج گل به مقام وی ادای احترام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

۳۰۴

کد خبر: 915716

وب گردی

وب گردی