دیدگاه آیت الله مصباح یزدی در مورد جریان انحرافی

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تاکید کرد : شواهدی در این باره وجود دارد که برای برخی شخصیت ها و افراد مهم نظام هم این امر را جا انداختند که عده ای با امام زمان ارتباط دارند و توانایی های خاصی دارند که در افراد عادی وجود ندارد و اوامر ولی الله الاعظم را به ما می رسانند و دیگر نیازی به اطاعت از ولی فقیه نیست.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ؛ در ماه های منتهی به پایان سال شاهد اتفاقی تازه در فضای سیاسی کشور از سوی محمود احمدی نژاد و یاران او هستیم که از بست نشینی در حرم عبدالعظیم حسنی شهر ری گرفته تا نامه نگاری به رهبر انقلاب را شامل می شود

از نکات قابل تامل در این اقدامات اتخاذ رفتارهای اپوزیسون های خارج نشین از سوی احمدی نژاد است که تحت عنوان عدالت طلبی و مبارزه با فساد در ارکان نظام جمهوری اسلامی از شورای نگهبان تا قوه قضاییه را زیر سوال برده و خواستار انحلال آنها و برگزاری انتخابات آزاد است و اینها دقیقا خیالاتی است که سال ها جریان برانداز ضد انقلاب برعلیه جمهوری اسلامی ایران در ذهن خود پرورش داده است .

اما نکته ظریف در این میان رشد و تقویت جریان انحرافی در تفکرات محمود احمدی نژاد است که بعد از 11 روز خانه شینی اش برای همگان آشکار شد و از آن زمان به بعد خیلی از دلسوزان انقلاب که بعضا از حامیان و نزدیکان اصلی محمود احمدی نژاد بودند در خصوص بروز این جریان انحرافی هشدار دادند .

دراین میان آیت الله مصباح یزدی که خود از ابتدا از حامیان اصلی احمدی نژاد بود از اولین کسانی بود که لایه های انحراف را در ایشان شناسایی و نسبت به آن هشدار داد .

از همین روی آنچه در ذیل آمده است نظرات آیت الله مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است که چند سال پیش ماهیت واقعی جریان انحرافی که "محمود احمدی نژاد " مبلغ و مروج آن است را افشا کرده است .

آیت الله مصباح یزدی در جمع گروهی از فارغ التحصیلان موسسه امام خمینی در تحلیل جریان انحرافی می گوید : جریان انحرافی یک راه جدید بسیار خوش ظاهر و جذاب برای جوانان ، متدین و دل های پاک ظاهر می شود و آن این است که چه کسی گفته آخوند ها نایب امام زمان هستند؟ و ارتباط با امام زمان به آنها اختصاص دارد!؟ نه چنین حرفی درست نیست و افراد دیگری هم می توانند با امام زمان ارتباط داشته باشند. وظایف خود را ازخود امام زمان دریافت کنند. این گروه با یک تیر سه نشان می زنند بلکه بیش از سه نشانه می زنند.

ایشان با بیان ویژگی های جریان انحرافی که در سطح جامعه به دنبال تاثیر گذاری بر افکار و قلوب افراد هستند اظهار می دارد : این گروه می گویند که این گرایشی که مردم به اسلام، تشیع و امام حسین دارند سر جای خود باقی است و خدشه دار نمی شود و نمی گویند ما با دین و تشیع و امام زمان مبارزه می کنیم بلکه می گویند ما از شما و مردم دیگر نیز مخلص تر هستیم.این جریان فکری به گونه ای القا می کند که می خواهد حس مذهبی جوانان و عواطف آنها را درجهتی هدایت کنند و دیگر فرمان دست آخوند ها نیست که هر کاری که می خواستند انجام بدهند و مسیر عوض می شود، به بیان دیگر همان عواطف وجو دارد اما به سمت دیگری سوق داده می شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان نشانه دیگر از جریان انحرافی ابراز داشته : مسئله ولایت فقیه که برای همه سیاسیون عالم یک معضل بزرگ است و نتوانسته بودند آن را حل کنند با این روش حل می شود برای اینکه آنها می گویند ولی فقیه در جایی که انسان با امام زمان ارتباط ندارد، نیابت دارد ولی هنگامی که ما با خود امام زمان ارتباط داریم دیگر نیاز به نیابت نیازی نداریم و مسئله ولایت فقیه دیگر موضوعیت ندارد. از همین موضوع برخی ساده دلان هم خوششان آمد که بله خود آقا در حال اداره جامعه هستند و این امر را برای نظام افتخار می دانستند، غافل از انکه در پشت پرده چیز دیگری است و این طرح، تئوری شیطانی است.

آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر خطر جریان انحرافی و تاثیر آن بر مبانی انقلاب اسلامی می گوید : این تئوری اگر جا می افتاد از بقیه توطئه های شیاطین اثر تخریبی بیش تری در جهت اینکه بتواند بقیه اهداف انقلاب را نیز نشانه رود.این کار با برنامه ریزی هدف مند و مشخص شده با سادگی و غفلت برخی که کمک در جهت پیشبرد اهداف شیطانی کمک می کنند،است.

وی تصریح کرده : بنده هم زیاد از چگونگی این امر آگاه نیستم اما شواهدی در این باره وجود دارد که برای برخی شخصیت ها و افراد مهم نظام هم این امر را جا انداختند که، عده ای با امام زمان ارتباط دارند و توانایی های خاصی دارند که در افراد عادی وجود ندارد و اوامر ولی الله الاعظم را به ما می رسانند و دیگر نیازی به اطاعت از ولی فقیه نیست. با این کار هم بساط ولایت فقیه برچیده می شود و هم مشکلاتی که ما برای اجرای احکام اسلامی داریم، می گویند نه ما طبق ارتباطی که با امام زمان داریم آقا می فرمایند که فعلا صلاح نیست و نیازی هم به اجرای این احکام نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطر نشان می کند : بنابراین در چارچوب گفتمان جریان انحرافی قدرت معنوی به کسی منتقل می شود که درصدد دراختیار گرفتن قدرت سیاسی است از همین روی اموال عمومی هم با این قضیه توجیه شرعی پیدا می کند نکته جالب اینکه هر جا گیر کردید و دیدید که ایراد شرعی دارد همین فرمول آن را حل می کند و با این قضیه به صورت هایی شیطنت آمیز در مسئولان این فکر را برای بعضی به صورت یک اصل جا انداختند.

آیت الله مصباح یزدی در پایان با تاکید براینکه اگرسحره فرعون توانستند در مقابل موسی کاری بکنند این ها هم می توانند موفق شوند،می گوید: خدای متعال هم همیشه برای انبیا، اوصیاء ومومنین ثابت کرده و نشان داده که این حیله های شیطانی در برابر اراده مومنین هیچ مقاومتی نمی تواند بکند.

300

کد خبر: 915757

وب گردی

وب گردی