۸۵۰ گلدان از معابر اردبیل ناپدید شد

با وجود تلاش یک ماهه شهرداری اردبیل برای زیباسازی معابر شهری در تعطیلات نوروزی، ۸۵۰ گلدان تزئینی فضای سبز در اردبیل ناپدید شد.

به گزارش ایسکانیوز، شهردار منطقه یک اردبیل بعد از ظهر جمعه تصریح کرد: متأسفانه بیش از ۸۵۰ گلدان از فضای سبزی شهر اردبیل در منطقه پیر عبدالملک و پل باغمیشه به سرقت رفته است.

ساسان ابیش وند با تاکید به اینکه شهرداری از اسفند ماه سال گذشته نسبت به توسعه فضای سبز، کاشت گیاهان تزئینی و گل‌کاری اقدام کرده است، اضافه کرد: دو هزار گلدان تزئینی تنها در منطقه یک شهرداری اردبیل به منظور زیبایی بصری اجرا شد.

وی افزود: متأسفانه در روزهای اخیر تعدادی از گلدان‌ها در زیر پل باغمیشه و پل پیر عبدالملک و همچنین المان کوزه گل مصلای اردبیل به سرقت رفته است.

شهردار منطقه یک اردبیل تاکید کرد: علاوه بر این ۱۵ گلدان طبقاتی در منطقه یک اجرا کردیم که گل‌های کاشته شده به سرقت می‌رود.

به گفته ابیش وند بعد از ایجاد فضای سبز به منظور نگه‌داری لازم است شهروندان مشارکت کنند و رفتارهایی از این دست به هیچ عنوان مورد پذیرش نیست.

وی متذکر شد: علاوه بر سرقت گل و گلدان، شاهد صدمه به پارک‌ها و فضای سبز نیز هستیم که از شهروندان درخواست می‌شود در نگه‌داری فضای سبز به دلیل هزینه کرد قابل توجه شهرداری را یاری رسانند.

سرقت گلدان و صدمه به فضای سبز شهری در حالی مشاهده می شود که فضای سبز شهری اردبیل به اذعان شهردار اردبیل کمتر از استاندارد است.

حمید لطف اللهیان در این خصوص گفت: هر چند تلاش کردیم در سال گذشته فضای سبز شهری را افزایش دهیم اما همچنان با کمبود مواجه هستیم.

وی افزود: به منظور توسعه شهر باید شهروندان با شهرداری مشارکت داشته باشند و بدون مشارکت نمی توان پروژه ها را به شکل مطلوب پیش برد.

منبع: مهر

901

کد خبر: 918432

وب گردی

وب گردی